با توجه به آمار و ارقام منتشر شده، حدود ۹۰ درصد از درخواست ویزای کانادای متقاضیان ایرانی ریجکت شده است. به گزارش گروه خبری ویزالند، تعدادی از مسافران و دانشجویان که قصد ادامه سفر از فرودگاه های ترانزیتی مانند استانبول، دبی، دوحه و …. به سمت کانادا را داشته اند، به آن ها اجازه این کار داده نشده و آن ها مجبور شده اند که به ایران برگردند.

با توجه به گرمی بازار ویزای کانادا، تبلیغات ویزای تضمینی کانادا با شینگن جعلی و حتی بدون مدارک از سوی برخی از سودجویان دیده میشود.استفاده از لیبل تقلبی ویزای شینگن باعث شد که سفارت کانادا در ماه گذشته با اعمال کنترل های سخت گیرانه ویزای کانادا، ضمن تقاضای اصل مدارک از متقاضیان، در مواردی نیز برای صحت ویزای شینگن ارائه شده، آن ها را از سفارت های کشور های اروپائی استعلام کند.

چرا در سال ۲۰۱۸ ریجکتی ویزای کانادا افزایش داشت؟

برخی از دفاتر غیر رسمی، با توجه به اینکه شما شرایط دریافت ویزای کانادا را ندارید، با مدارک جعلی که رایج ترین آن ها لیبل جعلی ویزای شینگن میباشد، اقدام به اخذ ویزا برای شما میکنند. برخی از ویزاهای شینگن ارسالی برای سفارت کانادا، به صورت رندوم برای استعلام به سفارت های اروپایی ارسال میشوند. در صورتی جواب استعلام از سفارت کشور های شینگن منفی باشد و ویزای شینگن شما جعلی باشد، شما ریجکت میشوید و همچنین تا ۵ سال از ورود شما به کشور کانادا ممانعت میشود.
در صورت احراز صحت مدارک و راستی آزمایی آن ها از سوی متقاضی، سفارت کانادا برای متقاضی اقدام به صدور ویزای مولتیپل کانادا میکند اما پس از ورود به کانادا، شما با افسر مرزی مواجه خواهید شد. ایشان از شما سوالات مختصری مبنی بر اهداف شما برای سفر به کانادا، محل اقامت شما و همچنین زمان خروج تان از کانادا میپرسند. افسر های مرزی کانادا دارای اختیار تام میباشند و در صورتی که به هر علتی مدارک ویزای شما نامعتبر بداند و یا حتی از شما دروغی بشوند، بلافاصله دستور ریجکت را صادر میکند که قابل اعتراض هم نیست.

با توجه به اینکه در ماه های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان با ویزای توریستی کانادا وارد این کشور شده اند اما پس از زمان مجاز اعلام شده از کانادا خارج نشده اند، طبیعتا افسران ویزا و پلیس های محلی روی این موضوع حساس تر شده اند و شما باید بتوانید آن ها متقاعد کنید که در موعد مقرر کانادا را ترک خواهید کرد.