ویزای موریس برای ایرانیان به‌صورت فرودگاهی صادر می‌شود. البته  با این ویزا بیشتر از دو هفته نمی‌توان در این کشور اقامت داشت و درصورتی‌که بخواهید مدت‌ زمان بیشتری در جزیره موریس اقامت داشته باشید باید ویزای خود را تمدید کنید یا درخواست ویزای خود را به‌صورت ایمیل به اداره مهاجرت این کشور ارسال نمایید. اما دریافت ویزای فرودگاهی موریس به چه شرایط و مدارکی نیاز دارد و روش اخذ آن چگونه است؟

اطلاعات کلی ویزای موریس
شرایط اخذ ویزا پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار _ بلیت برگشت
نحوه اقدم برای اخذ ویزا فرودگاهی و آنلاین (بسته به اعتبار ویزا)
مدت‌ زمان اعتبار ویزا 14 روز تا 6 ماه
زبان ترجمه مدارک انگلیسی _ فرانسوی
مدت‌ زمان جواب‌دهی به درخواست اخذ ویزا

فرودگاهی: از چند دقیقه تا چند ساعت آنلاین (توریستی چند ماهه): 10 روز کاری

هزینه درخواست ویزای توریستی رایگان
قابلیت تمدید دارد
ریجکتی دارد
دلایل ریجکتی
  • تخلفات مهاجرتی
  • نداشتن واچر هتل معتبر
  • نداشتن  بلیط بازگشت

ویزای توریستی موریس؛ فرودگاهی و قابل تمدید!

ویزای توریستی موریس در بدو ورود به فرودگاه‌های این کشور صادر می‌شود. اعتبار این ویزا 14 روزه بوده و قابلیت تمدید به مدت دو هفته دیگر را نیز دارد. ویزای موریس ظرف چند دقیقه صادر می‌شود. اما در بهار و تابستان، یعنی در زمان پیک سفر به این جزیره ممکن است زمان صدور آن تا چند ساعت نیز افزایش پیدا کند.

هزینه درخواست ویزای موریس

درخواست ویزای جزیره موریس هیچ هزینه‌ای ندارد. حتی تمدید این ویزا نیز تا سقف 6 ماه کاملاً به صورت رایگان انجام می‌شود. شرایط اخذ ویزای توریستی موریس نیز چندان دشوار نیست و فقط پاسپورت با حداقل 3 ماه اعتبار، بلیط برگشت و واچر هتل محل اقامتتان در موریس را به مأمور فرودگاهی این کشور ارائه دهید.

اخذ ویزای توریستی چند ماهه موریس به صورت آنلاین

برای ویزا‌های 1، 3 و ۶ماهه توریستی موریس می‌بایست از قبل درخواست ویزای خودتان را به اداره مهاجرت این کشور ارسال کنید. برای این کار نیز دو روش در پیشرو خواهید داشت.

  1. درخواست ویزا از طریق سفارت یا دفاتر هواپیمایی!

برای درخواست ویزای موریس از سفارت این کشور می‌بایست فرم درخواست روادید موریس را دانلود و آن را به‌صورت دستی پر و امضا کنید. سپس با مراجعه به یکی از سفارتخانه‌های این کشور درخواست خود را همراه با مدارک ارائه دهید. موریس در ایران سفارتخانه ندارد و نزدیک‌ترین سفارتخانه این کشور در شهر اسلام‌آباد پاکستان است. البته می‌توانید درخواست خود را به یکی از دفاتر هواپیمایی ایر موریس نیز ارائه دهید.

  1. درخواست ویزا از طریق ارسال ایمیل

روش بسیار آسان‌تر پر کردن فرم درخواست ویزای موریس به‌صورت دستی و اسکن و ارسال آن به‌وسیله ایمیل به اداره مهاجرت این کشور یا دفتر هواپیمایی ایر موریس  است. فرم درخواستی باید به زبان انگلیسی پر و در فرمت pdf ایمیل شود.

ایمیل اداره مهاجرت موریس: piovisa@govmu.org

اعتبار ویزای توریستی موریس

با ویزای توریستی موریس ابتدا به مدت 14 روز می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید، ولی قابلیت تمدید تا 6 ماه را دارد. سایر ویزا‌های این کشور مثل تحصیلی از 6 ماه تا 1 سال و کاری از 1 تا 5 سال می‌توانند اعتبار داشته باشند.

مدارک لازم برای ویزای موریس

برای اخذ ویزای توریستی موریس به غیر از پاسپورت و بلیط برگشت ممکن است نیاز به اثبات تمکن مالی خودتان داشته باشید. در صورتی که به صورت انفرادی به این کشور سفر می‌کنید ممکن است افسر فرودگاهی از شما بخواهد که تمکن مالی خودتان را با پول نقد به اثبات برسانید. به همین دلیل بهتر است برای هر روز از سفرتان 100 دلار آمریکا به همراه داشته باشید. برای ویز‌اهایی مثل کاری یا تحصیلی و ویزا‌ی توریستی چندماهه موریس باید گردش حساب 3 ماه آخر خود را با میانگین 2 هزار دلار تمکن مالی به اداره مهاجرت یا سفارت این کشور ارائه دهید.

سایر ویزا‌های موریس، کاری، درمانی، تجاری

  1. ویزای تجاری موریس (Business visa)

ویزای تجاری برای اهدافی نظیر سرمایه‌گذاری یا عقد قرارداد در موریس صادر می‌شود. این ویزا 4 ماه اعتبار دارد؛ ولی حداکثر 90 روز در موریس اجازه اقامت به شما می‌دهد. ویزای تجاری موریس قابل‌تمدید است و تنها روادید کوتاه‌مدتی می‌باشد که توسط کشور موریس می‌تواند به‌صورت چند بار ورود صادر شود.

  1. ویزای اجتماعی موریس (Social Visa)

ویزای اجتماعی برای اهداف فرهنگی نظیر شرکت در کنفرانس‌های بشر دوستانه یا امور خیریه صادر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد 45 روزه در جزیره موریس اقامت کنید.

  1. ویزای ترانزیت موریس (Transit visa)

اگر برای سفر به یک کشور مجبور به توقف در موریس هستید باید ویزای ترانزیت بگیرید. ویزای ترانزیت جزیره موریس به شما اجازه اقامت حداکثر 24 ساعته در این کشور را خواهد داد.

  1. ویزای پزشکی موریس (Medical Visa)

ویزای پزشکی موریس به منظور درمان بیماری صادر می‌شود. مدت زمان اعتبار ویزای درمانی این کشور به‌اندازه طول درمان داده می‌شود؛ ولی اعتبار آن از 6 ماه تجاوز نمی‌کند.

مدت‌زمان جواب‌دهی به ویزای موریس

صدور ویزای فرودگاهی موریس بسته به حجم مسافرین فرودگاه ممکن است تا چند ساعت طول بکشد. اما به درخواست سایر ویزا‌های این کشور در مدت‌ زمان 3 تا 10 روز کاری پاسخ داده می‌شود.

ویزای موریس ریجکتی ندارد!

به طور معمول ویزای موریس ریجکتی ندارد و تنها در صورتی درخواست ویزای شما ریجکت می‌شود که سابقه جرائم یا تخلفات مهاجرتی مثل اقامت بیش از موعد در پرونده خود داشته باشید. البته درصورتی‌که در بدو ورود به این کشور به تشخصی افسر فرودگاه ویزا برای شما صادر نشود با اولین پرواز به ایران دیپورت خواهید شد.

فرم درخواست ویزای موریس

در صورتی‌ که بخواهید ویزای توریستی چندماهه، کاری، تحصیلی و… درخواست دهید می‌بایست ابتدا فرم درخواست روادید موردنظرتان را پر و امضا کنید.

دانلود فرم‌های درخواست انواع ویزای موریس
فرم ویزای توریستی چند ماهه
فرم ویزای تحصیلی موریس
فرم ویزای کاری موریس
فرم تمدید ویزای توریستی موریس

نمونه ویزای توریستی موریس

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ویزای توریستی موریس در بدو ورود به صورت مهر در پاسپورت شما اضافه می‌شود. بر روی این مهر اطلاعاتی هم چون تاریخ صدور و مدت زمان مجاز برای اقامت درج شده است.

نکات ویزای جزیره موریس

  • تمامی مدارک ویزای موریس باید توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند.
  • حداقل یک ماه قبل از سفرتان؛ درخواست ویزا‌های توریستی چندماهه یا سایر انواع ویزا‌های این کشور را به دفتر هواپیمایی ایر موریس ارسال نمایید.
  • برای مراجعه به سفارت موریس پاکستان یا سایر کشور‌ها نیازی به رزرو وقت سفارت ندارید.
  • حداقل در بدو ورود به‌ازای هر نفر 500 دلار به همراه داشته باشید.

سؤالات متداول ویزای موریس

1. آیا کشور موریس در ایران سفارت خانه دارد؟

خیر، این کشور در ایران سفارت خانه ندارد و نزدیک‌ترین سفارتخانه این کشور در شهر اسلام‌آباد پاکستان است.

2. هزینه درخواست ویزای موریس چقدر است؟

درخواست ویزای موریس هزینه‌ای برای شما به همراه ندارد.

3. ویزای فرودگاهی موریس چندروزه است؟

جزیره موریس برای ایرانیان ویزای 14 روزه صادر می‌کند.

چه ایرادی در این قسمت از متن وجود دارد؟

خوشحال می‌شویم اگر در این مورد توضیح بیشتری دهید

آیا از این مطلب راضی بودید؟

با ارسال بازخورد به بهبود کیفیت محتوای ویزالند کمک کنید.

بازخورد شما ثبت شد؛ با تشکر