مدت زمان صدور ویزا به نوع ویزای درخواستی، کشوری که به آن درخواست می‌دهید و شرایط شما می‌تواند بستگی داشته باشد. برای مثال در حالی که ویزای توریستی ممکن است در چند روز کاری و سریع برای شما صادر شود، اما ویزاهای تحصیلی و کاری روند پیچیده‌تری برای صدور دارند و همین امر موجب شده تا مدت زمان صدور این نوع از ویزاها بیشتر باشد. برای رسیدن به پاسخ این سؤال که چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، این مطلب بهترین پاسخ‌نامه شماست!

مدت‌زمان صدور ویزا به چه عواملی بستگی دارد!

عوامل مختلفی می‌تواند بر روند صدور ویزا و پاسخ‌دهی سفارت به شما تأثیرگذار باشد، این دلایل می‌تواند در بعضی موارد روند بررسی پرونده شما را تا چندین هفته یا ماه به تعویق بی اندازد.

کشوری که به آن درخواست ویزا می‌دهید!

کشوری که از آن درخواست ویزا خواهید کرد، روی مدت‌زمان صدور ویزای شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. روابط سیاسی دو کشور مبدأ و مقصد می‌تواند روند بررسی پرونده شما را دگرگون کند. برای مثال اگر شما از کشور امارات درخواست ویزا کرده باشید به‌راحتی قادر به اخذ ویزای این کشور خواهید بود و در 2 الی 3 روز کاری ویزا به دست شما خواهد رسید. ولی در صورتی که از کشور کانادا یا آمریکا درخواست ویزا کرده باشید به دلیل اینکه این کشورها از نظر سیاسی با ایران روابط خوبی ندارند، ممکن است روند بررسی پرونده شما را به تعویق بی اندازند.

نوع ویزای درخواستی بر مدت زمان صدور ویزا تأثیر گذار است!

نوع ویزای درخواستی شما بر مدت زمان صدور آن بسیار تأثیر گذار است. برای مثال اگر شما از کشور ایتالیا درخواست ویزای توریستی شینگن کرده باشید، این ویزا در مدت زمان 15 الی 20 روز کاری صادر خواهد شد. اما اگر نوع ویزای درخواستی شما از توریستی به تحصیلی تغییر پیدا کند، مدت زمان صدور ویزا از 15 روز به 3 هفته یا بیشتر، تغییر پیدا خواهد کرد!

زمان درخواست ویزا بر روند پاسخ دهی تأثیر دارد!  

اگر در زمان پیک سفر درخواست ویزای خود را به سفارت تقدیم کرده‌اید، به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و پرونده‌ها ممکن است زمان صدور ویزا به تعویق افتاده و برنامه سفری شما خراب شود! پس دقت کنید که در زمان اوج سفر و پیک سعی کنید درخواست ویزا ندهید و یا از چند هفته قبل اقدام به درخواست ویزا کنید.

مدارک مربوط به ویزا باید در سفارت بررسی شود

مدارکی که شما به سفارت برای درخواست ویزا ارائه می‌دهید بسیار بر روند پرونده شما اثرگذار است. برای مثال اگر بخواهید با دعوت‌نامه به کشور آلمان یا فرانسه سفر کنید، مسئولین کنسولی این کشورها اقدام به بررسی اعتبار دعوت‌نامه شما می‌کنند و همین امر منجر به طولانی شدن پاسخ‌دهی به ویزای شما می‌شود.

شرایط درخواست‌کننده بر روند پرونده ویزا تأثیر دارد!

شرایط درخواست‌کننده می‌تواند روند صدور ویزا را با تعویق مواجه کند، برای مثال اگر شما در گذشته به کشورهای عراق یا افغانستان سفر کرده باشید، ممکن است سفارت بعضی از کشورها مثل آلمان روند بررسی پرنده ویزای شما را طولانی‌تر کنند! همچنین ممکن است شما سابقه کیفری و یا امنیتی داشته باشید که همین موضوع می‌تواند مدت زمان صدور ویزا را بیشتر کند!

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ویزالند در تماس باشید

026 1836

مشاوره حضوری با کارشناسان خبره ویزالند

مشاوره حضوری

چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، کشورهای توریست‌پذیر دنیا!

کشورهای جهان به خصوص حوزه شینگن تلاش کرده‌اند روند مدت‌زمان صدور ویزاهای خود را کاهش دهند تا متقاضیان خیلی زود بتوانند ویزای خود را دریافت کنند. برای اینکه بدانید چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، جدول زیر بهترین راهنمای شما می‌تواند باشد.

جدول مدت زمان صدر ویزای کشورهای مختلف جهان

کشور ویزای توریستی ویزای تحصیلی ویزای کاری
ترکیه ویزا ندارد 3 تا 15 روز 30 روز
برزیل 10 تا 15 روز 7 تا 10 روز 6 تا 8 روز
سوئیس 15 تا 20 روز 10 تا 15 روز 2 تا 30 روز
ایتالیا 15 تا 20 روز 1 تا 3 روز 2 تا 30 روز
عمان 1 تا 2 روز 10 تا 15 روز 2 تا 15 روز
ارمنستان ویزا ندارد 1 هفته 5 تا 7 روز
انگلستان 3 تا 6 روز 3 هفته 3 تا 4 هفته
قطر 2 ‌هفته 3 تا 6 هفته 2 تا 4 هفته
چین 4 تا 5 روز 1 ‌هفته 2 هفته
کانادا 3 تا 4 ماه 4 تا 8 هفته 1 تا 27 هفته
هلند 15 تا 20 روز 1 تا 2 ماه 2 تا 3 هفته
فرانسه 15 تا 20 روز 10 تا 15 روز 1 تا 2 ماه
آلمان 15 تا 20 روز 6 تا 12 هفته 1 تا 3 ماه
اسپانیا 15 تا 20 روز 3 ‌ماه 8 ماه
سوئد 15 تا 20 روز 2 تا 3 ماه 1 ‌تا 3 ماه