سفارت کانادا در دبی به دلیل داشتن فضایی بسیار بزرگ و قرارگیری در شهری مملو از تفریحات و مراکز خرید، مقصدی وسوسه‌انگیز و البته پرطرفدار برای افرادی است که به دنبال ثبت انگشت نگاری برای ویزای کانادا هستند. علی‌رغم اینکه برای انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی نیازمند دریافت ویزا هستید، اما امارات سختگیری زیادی در زمینه صدور آن نشان نمی‌دهد و هر ساله متقاضیان بسیاری اقدام به رزرو وقت انگشت نگاری در دبی و سفر به این مقصد می‌کنند.

اگر شما نیز قصد دارید تا برای انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی و یا سفارت کانادا در ابوظبی به امارات سفر کنید، هر آنچه نیاز دارید در این مقاله گردآوری شده است.

اطلاعات کلی وقت انگشت نگاری کانادا در دبی
هزینه وقت انگشت نگاری ۸۵ دلار کانادا به صورت انفرادی
هزینه رزرو وقت سفارت توسط ویزالند ۱ میلیون تومان
نحوه اقدام برای رزرو وقت آنلاین، ایمیل (در شرایط خاص) ،‌تلفنی
نحوه تعیین وقت سفارت از طریق کارگزاری VFS Global
مدت زمان تعیین وقت سفارت ۱ تا ۷ روز کاری
مصاحبه برای اخذ ویزا ندارد
مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه پاسپورت- نامه بایومتریک- برگه وقت سفارت
وقت سفارت فوری دارد
ساعات و روزهای کاری

دوشنبه تا جمعه از ۸ الی ۱۶

جمعه‌‌ها از ۸ الی ۱۳ و ۱۴:۳۰ الی ۱۶

چند نکته مفید برای انگشت نگاری کانادا در دبی

  • سفر به دبی برخلاف مقاصد اطراف نیازمند دریافت ویزا است و ویزای دبی به صورت الکترونیکی و به واسطه داشتن یک کفیل یا اسپانسر صادر می‌شود.
  • فصل پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای معتدل، نمایشگاه‌‌‌ها و رویدادهای متعدد بهترین زمان سفر به دبی محسوب می‌شود، اما در ازای هزینه‌ای بالاتر! در عوض، از آغاز بهار این هزینه روندی کاهشی دارد و به دنبال گرم‌تر شدن هوا، زمانی مناسب برای رزرو هتل‌های ارزان است.
  • به دلیل پروازهای فراوان به دبی، شما می‌توانید علاوه بر تهران از شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد نیز پرواز داشته باشید و همچنین امکان سفر با کشتی از بندر لنگه و بندرعباس برای شما فراهم است.
  • هتل‌های دبی از کیفیت بسیار بالا و استانداردی جهانی برخوردارند، به گونه‌ای که حتی‌ برای یک سفر اکونومیک هتل‌های ۳ ستاره این مقصد شما را ناامید نخواهند کرد! اما تمامی هتل‌های دبی به ازای هر شب اقامت از شما مالیات اقامت دریافت می‌کنند که براساس کیفیت آن‌ها متغیر است.
  • بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان به جای تاکسی از مترو دبی استفاده کنید. بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای گردشگران خرید «نول کارت» قرمز به قیمت ۲ درهم است و می‌توانید آن را برای ۹۰ روز یا سقف ۱۰ سفر (حداکثر ۵ سفر در یک روز) شارژ کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم تا در زمان اقامت در دبی اپلیکیشن کاربردی Careem را در گوشی خود نصب کنید تا به آسانی به خدمات موجود در این شهر دسترسی داشته باشید.

رزرو وقت سفارت کانادا در دبی

استفاده از شیوه آنلاین رایج‌ترین روش رزرو وقت برای مراجعه به سفارت کانادا در دبی می‌باشد و نحوه رزرو وقت در ابوظبی نیز مشابه گرفتن وقت انگشت نگاری دبی است. برای رزرو وقت سفارت کانادا باید پس از آپلود مدارک، تکمیل فرم و پرداخت هزینه ویزا ظرف ۳۰ روز به سایت مرکز انگشت نگاری کانادا در امارات یعنی VFS Global مراجعه و یکی از دفاتر وک دبی یا ابوظبی را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که برای انگشت نگاری کانادا در دبی، باید نامه بایومتریک و برگه وقت سفارت را به همراه داشته باشید.

پس از رزرو وقت سفارت کانادا در امارات، باید در تاریخ درج‌شده بر روی برگه، در مرکز انگشت نگاری کانادا در دبی یا ابوظبی حضور یابید و اگر بنا به دلایل اضطراری این کار برایتان مقدور نیست، حتماً تا ۴۸ ساعت ساعت پیش از موعد، وقت خود را تغییر داده و یا کنسل کنید تا با ریجکتی مواجه نشوید.

هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی

هزینه‌ انگشت نگاری کانادا در امارات به سه بخش تقسیم می‌شود:

  1. هزینه انگشت نگاری کانادا

به طور کلی، زمانی که برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنید باید هزینه‌ای را از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی به سفارت کانادا واریز کنید و این هزینه شامل دو بخش است: هزینه درخواست ویزا + هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک. در واقع، هزینه انگشت نگاری در دبی یا در هر یک از دفاتر وک پیش از رزرو وقت پرداخت می‌شود و در زمان مراجعه به VFS هزینه‌ای مازاد از شما دریافت نخواهد شد. البته پرداخت هزینه بایومتریک منوط به شرایط شماست و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه انگشت نگاری ویزای کانادا مراجعه کنید.

  1. هزینه‌ سفر به امارات

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، هزینه سفر به امارات در برخی از بازه‌های زمانی شلوغ و به اصطلاح «های سیزن» هزینه بیشتری برایتان دارد. البته نباید با از این مسئله غافل شد که هزینه ویزای دبی نیز به لیست مواردی از جمله بلیت رفت و برگشت هواپیما، هتل (در صورتی که در کشور امارات محل اقامت نداشته باشید) و هزینه‌های در حین سفر اضافه می‌گردد. به همین جهت، اگر قصد دارید تا در کنار تفریح و تعطیلات به هر یک از شهرهای دبی یا ابوظبی سفر کنید نباید از هزینه‌های جانبی سفر غافل شوید! با اینکه به دلیل وجود پرواز حتی امکان سفرهای یک یا دو روزه را دارید، اما اگر این مقصد را انتخاب کرده‌اید چنین تصمیمی با احتساب هزینه پرداختی برای ویزای دبی، به ندرت گرفته می‌شود.

  1. خدمات جانبی دفتر انگشت نگاری کانادا

مراکز انگشت نگاری دبی و ابوظبی در کنار اسکن اثر انگشت و ثبت عکس بیومتریک برخی خدمات اضافی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند. این موارد سرویس‌هایی را در بر می‌گیرد که در زمان حضور در مرکز انگشت نگاری کانادا در امارات می‌توانید از آنها استفاده کنید اما استفاده از این خدمات تماماً اختیاری بوده و غالباً برای کمک به متقاضیان می‌باشد. البته با توجه به اینکه متقاضیان ویزای توریستی کانادا مدارک خود را به صورت آنلاین بارگذاری می‌کنند، متحمل هزینه‌های اضافی نخواهند شد.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ویزالند در تماس باشید

026 1836

تور انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی

تور انگشت نگاری دبی همان خدمات رزرو بلیت رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی از فرودگاه، رزرو هتل و بیمه مسافرتی می‌باشد. به جای نگرانی در خصوص رزرو بلیت و انتخاب هتل، می‌توانید از خدمات تور انگشت نگاری دبی یا ابوظبی استفاده کنید و ویزالند می‌تواند ظرف ۱ تا ۲ روز کاری و بدون دردسر ویزای شما را دریافت کرده و تور انگشت نگاری متناسب با برنامه و نیاز‌ها برایتان برگزار کند.

آدرس سفارت کانادا در دبی

سفارت کانادا در ابوظبی واقع شده است و در حقیقت، دبی میزبان کنسولگری کانادا می‌باشد. فارغ از اینکه کدام شهر را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنید، شما نیازی به مراجعه به سفارت و یا مصاحبه با افسر سفارت ندارید و اطلاعات بیومتریک شما توسط مرکز انگشت نگاری کانادا در دبی یا ابوظبی ثبت خواهد شد.

آدرس دفتر انگشت نگاری کانادا در دبی:

Wafi Mall, 3rd Floor, Road – Dubai – United Arab Emirates

سایت انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی: https://visa.vfsglobal.com/are/en/can/

شماره تماس: 2055881 4 971+

ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ۸ الی ۱۶ – جمعه‌‌ها از ۸ الی ۱۳ و ۱۴:۳۰ الی ۱۶

آدرس کنسولگری کانادا در دبی: 19th Floor, Jumeirah Emirates Towers, Sheikh Zayed Road, Dubai, United Arab Emirates

شماره تلفن کنسولگری کانادا: 8444-404 4 971+

ایمیل کنسولگری کانادا: dubaiconsular@international.gc.ca

آدرس سفارت کانادا در ابوظبی

Abu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall), West Tower, 9th Floor, Abu Dhabi, United Arab Emirates

ایمیل سفارت کانادا: abdbi@international.gc.ca

شماره تماس سفارت کانادا در ابوظبی: 971 (2) 694-0300+

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در ابوظبی:

Canada Visa Application Centre VFS (GCC) LLC, Level B2 (Lower Ground), The Mall, World Trade Centre, Khalifa Bin Zayed The 1st Street (Airport Road), Abu Dhabi, UAE

تعطیلات سفارت کانادا در دبی و ابوظبی

در جدول زیر تعطیلات رسمی سفارت کانادا در دبی نمایش داده شده است و مرکز انگشت نگاری دبی و ابوظبی در این روزها تعطیل می‌باشند. توصیه می‌کنیم تا قبل از برنامه‌ریزی برای رزرو وقت سفارت کانادا در امارات، به ‌‌تقویم تعطیلات توجه داشته باشید.

علت تعطیلات روز تاریخ
روز سال نو دوشنبه ۱ ژانویه
عید پاک دوشنبه ۱ آوریل
عید فطر چهارشنبه ۱۰ آوریل
عید فطر پنجشنبه ۱۱ آوریل
عید فطر جمعه ۱۲ آوریل
عید قربان دوشنبه ۱۷ ژوئن
عید قربان سه شنبه ۱۸ ژوئن
ولادت حضرت محمد دوشنبه ۱۶ سپتامبر
روز شکرگزاری دوشنبه ۱۴ اکتبر
روز ملی امارات متحده جمعه ۲ دسامبر
کریسمس چهارشنبه ۲۵ دسامبر
روز باکسینگ پنجشنبه ۲۶ دسامبر

هتل های نزدیک سفارت کانادا در دبی

مرکز انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی در محله «Bur Dubai» و در «وافی مال دبی» قرار دارد. این مرکز خرید نزدیک به اصلی‌ترین راه ارتباطی میان نواحی مختلف شهر یعنی اتوبان «شیخ زائد» واقع شده و هتل‌های بسیاری در اطراف آن وجود دارد.

اگر قصد رزرو هتل ساحلی را دارید، بهتر است تا در منطقه جمیرا، مارینا و پالم و برای نزدیکی به برج خلیفه و مراکز خرید در شیخ زائد هتل بگیرید. اما بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند تا به دلیل قیمت مناسب‌تر در هتل‌های منطقه «دیره» اقامت داشته باشند زیرا هتل‌های منطقه شیخ زائد در عین نزدیکی به مرکز انگشت نگاری دبی، حدوداً ۳۰ تا ۴۰ درصد گران‌تر هستند. ولی در نهایت شما تصمیم می‌گیرید که چه توقعی از محل اقامت خود در دبی دارید و به طور مثال، اگر قصد رزرو هتل‌های ارزان‌تر اما دورتر از دفتر انگشت نگاری را دارید، متحمل هزینه‌های بیشتری برای رفت و آمد خواهید شد که باید آن را در نظر داشته باشید.

در جدول زیر می‌توانید فهرستی از هتل‌های محبوب و نزدیک به سفارت کانادا در دبی را مشاهده کنید:

نام هتل ستاره فاصله تا دفتر VFS فاصله زمانی تا دفتر VFS
ibis Deira Creekside Dubai ۳ ستاره ۸.۴ کیلومتر ۱۲ دقیقه
Rove Healthcare City ۳ ستاره ۲.۵ کیلومتر ۶ دقیقه
ibis One Central ۳ ستاره ۵.۴ کیلومتر ۹ دقیقه
Rove City Centre ۳ ستاره ۵.۵ کیلومتر ۱۳ دقیقه
Novotel Bur Dubai ۴ ستاره 1.1 کیلومتر ۴ دقیقه
FORM Hotel Dubai ۴ ستاره ۵.۱ کیلومتر ۱۰ دقیقه
Barceló Al Jaddaf ۴ ستاره ۴.۲ کیلومتر ۱۰ دقیقه
Novotel World Trade Centre ۴ ستاره ۷.۱ کیلومتر ۱۰ دقیقه
Mövenpick Hotel & Apartments ۵ ستاره ۲.۳ کیلومتر ۶ دقیقه
Al Jaddaf Rotana Suite ۵ ستاره ۴.۷ کیلومتر ۱۱ دقیقه
Millennium Plaza Downtown ۵ ستاره ۷.۵ کیلومتر ۱۰ دقیقه
Fairmont Dubai ۵ ستاره ۶.۸ کیلومتر ۱۰ دقیقه

هتل‌های نزدیک سفارت کانادا در ابوظبی

مرکز انگشت نگاری سفارت کانادا در ابوظبی در محله «Al Danah» و در برج مرکز تجارت جهانی قرار دارد. با توجه به قرارگیری در مرکز شهر، تقریباً تمامی هتل‌های اطراف آن گزینه مناسبی هستند و می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز هر یک را انتخاب کنید. اما اگر معیار مدنظر شما نزدیک بودن و کیفیت هتل است، می‌توانید از جدول هتل‌های نزدیک سفارت کانادا در ابوظبی استفاده کنید:

نام هتل ستاره فاصله تا دفتر VFS فاصله زمانی تا دفتر VFS
Al Maha Arjaan ۴ ستاره ۱.۸ کیلومتر ۴ دقیقه
Cristal Hotel  ۴ ستاره ۱.۳ کیلومتر ۴ دقیقه
Courtyard World Trade Center ۴ ستاره ۲۲۰ متر ۱ دقیقه
Ramada Abu Dhabi Corniche ۴ ستاره ۴.۳ کیلومتر ۹ دقیقه
City Seasons Al Hamra ۴ ستاره ۲.۲ کیلومتر ۷ دقیقه
Millennium Downtown ۵ ستاره ۱.۴ کیلومتر ۴ دقیقه
Sofitel Abu Dhabi Corniche ۵ ستاره ۲.۹ کیلومتر ۷ دقیقه
Le Royal Méridien  ۵ ستاره ۱.۵ کیلومتر ۶ دقیقه
Royal Rose Hotel ۵ ستاره ۴ کیلومتر ۸ دقیقه

مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا در دبی

انگشت نگاری سفارت کانادا در امارات به طور میانگین ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و پس از انجام آن، تاییدیه ثبت اطلاعات بایومتریک به آدرس ایمیل شما فرستاده می‌شود. بنابراین، حتماً به اکانت خود در سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید تا از رجیستر شدن انگشت نگاری اطمینان حاصل کنید. در نهایت، پس از بررسی پرونده و در صورت صدور ویزای کانادا، نامه Passport Request  برایتان ارسال می‌شود و باید ظرف ۳۰ روز پس از دریافت آن، پاسپورت خود را جهت الصاق ویزا به دفاتر خارج از کشور ارسال کنید.

اما بازه جوابدهی ویزای کانادا تقریبی است و درخواست‌‌ها الزاماً براساس تاریخ اعلام شده در سایت مهاجرت کانادا بررسی نمی‌شود! به همین جهت، اقامت در دبی یا ابوظبی برای تحویل پاسپورت از لحاظ هزینه و وقت چندان منطقی نیست. پس به جای رزرو بلیت هواپیما و هتل برای تحویل حضوری پاسپورت، می‌توانید برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنید.

پیکاپ ویزای کانادا از دبی

پیکاپ ویزا راهکاری مناسب برای متقاضیان است تا به واسطه آن با کمترین هزینه و بدون نیاز به سفر مجدد به امارات، پاسپورت خود را جهت چسباندن لیبل ویزا به سفارت کانادا در دبی بفرستند. با توجه به اینکه الصاق لیبل ویزا برای ایرانیان به نماینده دیپلماتیک در آنکارا سپرده می‌شود پیکاپ ویزای کانادا به صورت پیش‌فرض از مقصد ترکیه صورت می‌گیرد. البته دلیل دیگر این امر به نرخ لیر ترکیه باز می‌گردد که در مقایسه با درهم امارات تفاوت کمتری با ریال ایران دارد که باعث شده هزینه پیکاپ پاسپورت به‌صرفه‌تر از سایر مقاصد باشد.

با این حال اگر درخواست پیکاپ از دبی یا ابوظبی را داشته باشید،‌ می‌توانید با یک وکالت‌نامه این امر را به شخصی حقوقی بسپارید تا به نیابت از شما پاسپورت را از کشور خارج کرده و پس از الصاق لیبل مجدداً به ایران بازگرداند. اما نکته‌ مهم در فرایند پیکاپ پاسپورت آگاهی از امنیت خطرات احتمالی این کار است و به هیچ عنوان نباید پاسپورت خود را تحویل اشخاص متفرقه یا مسافران بدهید! ویزالند می‌تواند پاسپورت شما را در امنیت تمام و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان برساند و در حین این پروسه، امکان پیگیری مستمر برایتان فراهم است.

پیکاپ پاسپورت تعرفه همکاران تعرفه مسافران
کانادا از ترکیه 1,000,000 تومان 1,500,000 تومان
کانادا از دبی ۲۵۰ درهم 270 درهم
کانادا از ابوظبی ۴۴۰ درهم 550 درهم

خدمات ویزالند برای وقت سفارت کانادا در دبی

انگشت نگاری کانادا در دبی به متقاضیانی پیشنهاد می‌شود که تمایل دارند ضمن ثبت اطلاعات بیومتریک، از تفریحات و خرید در مراکز لوکس در کشور امارات لذت ببرند. انتخاب سفارت کانادا در ابوظبی نیز هر چند جذابیت کمتری در مقایسه با دبی دارد، اما می‌تواند برای سفرهای تجاری/اداری و یا صرفاً با هدف کسب تجربه‌ای تازه گزینه‌ای مناسب باشد.

بنابراین، اگر به دنبال رزرو وقت سفارت در هر یک از این دو شهر هستید، صفر تا صد امور و مراحل مرتبط با انگشت نگاری از جمله رزرو بلیت پرواز، هتل و وقت سفارت کانادا می‌‌تواند توسط خود شما انجام شود. با این حال، هر جای ایران باشید می‌توانید با استفاده از مشاوره تخصصی رایگان و راهنمایی کارشناسان مجرب ویزالند، امور رزرو وقت سفارت، رزرو بلیط رفت و برگشت، هتل، بیمه مسافرتی و پیکاپ ویزا را با خیال راحت به ما بسپارید.