سفارت کانادا در آنکارا واقع شده و در حقیقت، شهر استانبول میزبان کنسولگری و مرکز انگشت نگاری کانادا است که اصطلاحاً به دومی سفارت کانادا در استانبول می‌گویند. با توجه به نبود سفارت کانادا در ایران، متقاضیانی که نیاز به انگشت نگاری دارند باید جهت ثبت اطلاعات بیومتریک به یکی از دفاتر وک خارج از کشور مراجعه کنند. شکی نیست که از نظر متقاضیان، دفتر وک استانبول به اصلاح بهترین سفارت کانادا برای انگشت نگاری محسوب می‌شود و انتخاب نخست اغلب متقاضیان جهت ثبت اطلاعات بیومتریک است. البته با توجه به توریستی ‌بودن و جاذبه‌های دیدنی این شهر، دلیل این انتخاب کاملاً توجیه‌پذیر است و مراجعه به این مرکز همواره مزایای بسیاری برای متقاضیان ویزای کانادا دارد.

اطلاعات کلی وقت انگشت نگاری کانادا در استانبول
هزینه انگشت نگاری ۸۵ دلار کانادا به صورت انفرادی
نحوه اقدام برای رزرو وقت آنلاین، ایمیل (در شرایط خاص)
نحوه تعیین وقت سفارت از طریق کارگزاری VFS Global
مدت زمان تعیین وقت سفارت ۱ تا ۷ روز کاری
مصاحبه برای اخذ ویزا ندارد
مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه پاسپورت – نامه بایومتریک – برگه وقت سفارت
وقت سفارت فوری دارد
ساعات و روزهای کاری دوشنبه تا جمعه از ۸:۰۰ الی ۱۶:۴۵
هزینه رزرو وقت سفارت توسط ویزالند ۱ میلیون تومان

مزایای انگشت نگاری کانادا در استانبول

رزرو وقت سفارت کانادا در استانبول از نظر زمان و هزینه سفر منطقی‌تر از مراجعه به سایر مراکز انگشت نگاری کانادا در کشورهای همسایه می‌باشد و علاوه بر این، سفر به استانبول مزایای بسیاری برای متقاضیان علاقمند به همراه دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شرایط آب و هوایی مناسب برای سفر در تمام فصول سال
  • عدم نیاز به ویزا
  • رزرو آسان بلیط به دلیل پروازهای متعدد
  • ریسک بسیار کمتر در خصوص از دست دادن وقت انگشت نگاری
  • هزینه‌های کمتر در مقایسه با سایر کشورهای همسایه
  • کم بودن فاصله سفارت کانادا در استانبول تا میدان تکسیم و دسترسی آسان به آن

البته اشتباه برداشت نکنید چرا که انگشت نگاری کانادا در استانبول هیچ امتیاز مثبتی برای شما محسوب نمی‌شود و به هیچ عنوان تاثیری بر افزایش شانس ویزای شما نخواهد داشت! با این‌ حال، اگر قصد مراجعه به این دفتر را دارید، نخستین قدم رزرو وقت سفارت کانادا در استانبول است.

نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول

  • در صورتی که بخواهید در کمترین زمان ممکن نوبت سفارت کانادا را رزرو کنید بهتر است از روش آنلاین استفاده کنید. در این روش، علاوه بر اینکه می‌توانید زمان حضور خود را در دفتر وک مشخص کنید، می‌توانید حداکثر تا 48 ساعت قبل از قرار ملاقات، تاریخ رزرو شده را کنسل یا تغییر دهید.
  • برای افرادی که کار با اینترنت برایشان دشوار است پیشنهاد می‌کنیم از روش تلفنی کنید. در این روش، مشاورین دفتر وک برای شما نزدیک‌ترین تاریخ موجود و در کمترین زمان ممکن برایتان نوبت سفارت کانادا رزرو می‌کنند. البته برای این کار، باید به زبان ترکی یا انگلیسی تسلط داشته باشید.
  • دفتر انگشت نگاری کانادا در استانبول امکان مراجعه حضوری را نیز برای متقاضیان وقت سفارت فراهم کرده است. البته نوبت دهی و رزرو وقت سفارت زمان مشخصی ندارد و به دلیل شلوغی نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه زمانی نوبت به شما داده می‌شود. بنابراین، پرداخت هزینه سفر برای رزرو وقت حضوری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که احتمال رزرو وقت سفارت در ساعات کاری بسیار کم است.

هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا در استانبول

هزینه‌ انگشت نگاری کانادا در استانبول را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

          1. هزینه انگشت نگاری کانادا

هزینه انگشت نگاری کانادا شامل دو بخش است: هزینه درخواست ویزا و بررسی مدارک + هزینه ثبت بیومتریک کانادا در استانبول. این هزینه باید به صورت آنلاین و همراه با هزینه درخواست ویزا به سفارت پرداخت شود. برای اطلاع از هزینه انگشت نگاری می‌توانید به صفحه انگشت نگاری ویزای کانادا مراجعه کنید.

          2. هزینه خدمات دفتر انگشت نگاری کانادا

هزینه‌های مربوط به خدمات جانبی دفاتر انگشت نگاری شامل سرویس‌هایی است که در زمان حضور در مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول می‌توانید از آنها استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از خدمات جانبی دفتر استانبول اجباری نیست و اغلب برای راحتی بیشتر متقاضیان ارائه می‌شود. هرچند که در زمان مراجعه، به همراه داشتن یک کپی از برگه وقت سفارت و نامه بیومتریک کانادا باید اولویت نخست شما باشد اما در صورت نیاز، بهتر است به جای استفاده از خدمات فتوکپی این مرکز، پیش از ورود به دفاتر وک و با پرداخت هزینه کمتر، از خدمات بیرونی استفاده کنید.

هزینه خدمات نوع خدمات ارائه شده
۳۱.۵۶ دلار کانادا انتقال مدارک با پیک یک طرفه (فقط درون خاک ترکیه)
۰.۷۶ $ فتوکپی ( برای هر برگه)
۳.۰۰ $ خدمات SMS (پیگیری وضعیت ویزا حتی برای اپراتور‌های ایرانی)
۹.۲۷ $ USB Drive برای ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال
۱۷.۸۸ $ عکس دیجیتال
۱۱۵.۸۰ $ سالن پریمیوم

نکته: بخش زیادی از خدمات مرکز انگشت نگاری تنها به متقاضیان برخی از انواع ویزای کانادا تعلق می‌گیرد. با توجه به اینکه متقاضیان ویزای توریستی کانادا نیازی به مصاحبه و تحویل مدارک ندارند، به هیچ عنوان نیازی به استفاده از بیشتر خدمات جانبی نخواهند داشت.

          3. هزینه‌ سفر به استانبول

با اینکه سفر به استانبول به دلیل تعداد پرواز بالا در مقایسه با سایر مقاصد معمولاً به صرفه‌تر است، اما همچنان برای صرفه جویی بیشتر باید به برخی راهکارها توجه داشته باشید. علاوه بر هزینه‌‌های مربوط به درخواست ویزای کانادا، بخش دیگر از هزینه‌هایی که شما در زمان مراجعه به دفاتر انگشت نگاری ناچار به پرداخت آن خواهید شد شامل بلیت رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل (در صورتی که در ترکیه محل اقامت نداشته باشید) و هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک می‌باشد. به طور خلاصه، در فواصل سردتر هتل‌های ترکیه ارزان‌تر هستند و در صورتی که در بازه زمانی اواخر پاییز تا اواخر زمستان وقت انگشت نگاری داشته باشید، متحمل هزینه سفر کمتری خواهید شد.

تور انگشت نگاری کانادا استانبول

تور انگشت نگاری استانبول اصلاحی رایج در میان آژانس‌های مسافرتی است که شامل ترانسفر از فرودگاه‌های استانبول، تور لیدر، رزرو بلیت پرواز و هتل می‌شود. به طور کلی، پرواز‌های تور استانبول از فرودگاه‌ صبیحا و فرودگاه جدید استانبول صورت می‌گیرد، اما فاصله فرودگاه جدید استانبول با مرکز شهر و دفتر VFS به مراتب کمتر و حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است. نگران دسترسی و حمل و نقل نیز نباشید، چرا که می‌توانید به راحتی از طریق تراموا، تاکسی و اتوبوس خود را به هر نقطه از شهر برسانید.

کارشناسان ویزالند متناسب با شرایط و نیاز شما می‌توانند تور انگشت نگاری مناسب را پیشنهاد داده و هزینه‌های سفرتان را به حداقل برسانند. همچنین اگر به دنبال یک سفر مختصر و مفید در کوتاه‌ترین زمان هستید،‌ حتی می‌توانید با سفر یک روزه به استانبول رفته و پس از انگشت نگاری به ایران بازگردید!

آدرس محل انگشت نگاری سفارت کانادا در استانبول

Hacıahmet, Kurtuluş Deresi Cd. No:29, 34440 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

سایت: https://visa.vfsglobal.com/tur/en/can/attend-centre/Istanbul

ساعات کاری جهت مراجعه و دریافت پاسپورت: روزهای دوشنبه تا جمعه از ۸:۰۰ الی ۱۶:۴۵

شماره تلفن: 1917 390 850 90+

آدرس کنسولگری کانادا در استانبول

Buyukdere Caddesi No: 209, Tekfen Tower, 4.Levent, Istanbul, Türkiye

ایمیل: istbl-consular@international.gc.ca

تعطیلات مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول

روزهای کاری و تعطیلات سفارت کانادا در شهرهای ترکیه یکسان بوده و همانند آنکارا، مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول در روزهای زیر تعطیل می‌باشد. بنابراین، پیش از هر گونه اقدام برای رزرو بلیت و هتل، به تاریخ تعطیلات در تقویم ۲۰۲۴ توجه داشته باشید تا مناسب‌ترین زمان را برای سفر خود انتخاب کنید.

علت تعطیلات روز تاریخ
روز سال نو دوشنبه ۱ ژانویه
تعطیلات رمضان چهارشنبه ۱۰ آوریل
تعطیلات رمضان پنج‌شنبه ۱۱ آوریل
تعطیلات رمضان جمعه ۱۲ آوریل
روز کارگر دوشنبه ۱ می
تعطیلات عید قربان دوشنبه ۱7 ژوئن
تعطیلات عید قربان سه‌شنبه ۱8 ژوئن
تعطیلات عید قربان چهارشنبه ۱۹ ژوئن
روز دموکراسی و وحدت ملی دوشنبه ۱۵ جولای
روز پیروزی ملی جمعه ۳۰ آگوست
روز کریسمس چهارشنبه ۲5 دسامبر
باکسینگ دی پنج‌شنبه ۲۶ دسامبر

هتل‌ نزدیک مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول

مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول با میدان تکسیم و خیابان استقلال کمی فاصله دارد و به دلیل وجود سراشیبی، پیاده روی تا مرکز شهر حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. از طرفی دیگر، این مرکز در محله «دولاپ دره» قرار گرفته است و به دلیل وجود مراکز فنی و تعمیرگاهی و متقاضیان کمتر، هتل‌ها قیمت مناسب‌تری دارند. بنابراین، اگر تمایل دارید تا سفر شما کوتاه‌تر بوده و دسترسی راحت‌تری به مرکز انگشت نگاری داشته باشید، بهتر است هتل‌های نزدیک را انتخاب کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که هتل‌های شهر استانبول هیچ استاندارد بین‌المللی برای تعیین ستاره ندارند!

نام هتل ستاره فاصله تا دفتر VFS فاصله زمانی تا دفتر VFS
Cher Hotel & Spa İstanbul ۵ ستاره ۴۵ متر ۱ دقیقه
Sheraton Istanbul City Center ۵ ستاره ۹۸ متر ۱ دقیقه
Naz City Hotel Taksim ۴ ستاره ۴۵۰ متر ۷ دقیقه
DoubleTree by Hilton Hotel ۵ ستاره ۱ کیلومتر ۱۴ دقیقه
Dencity Hotel ۴ ستاره ۷۵۰ متر ۱۱ دقیقه
The Elysium Styles Taksim ۴ ستاره ۷۵۰ متر ۱۲ دقیقه

قرار گرفتن در منطقه نه چندان جالب برای گردشگران سبب شده تا متقاضیانی که قصد بازدید از اماکن دیدنی را دارند بیشتر تمایل به انتخاب هتل در نزدیکی مرکز شهر داشته باشند. ویزالند فهرستی از هتل‌های پیشنهادی و مورد رضایت متقاضیان را در جدول زیر گردآوری کرده‌ است تا علاوه بر امنیت، خیالتان از بابت دسترسی نیز راحت باشد.

نام هتل ستاره فاصله تا دفتر VFS فاصله زمانی تا دفتر VFS
Grand Halic Hotel ۴ ستاره ۱.۷ کیلومتر ۲۵ دقیقه
Seminal Hotel ۴ ستاره ۱.۱ کیلومتر ۱۹ دقیقه
Golden Age Hotel ۴ ستاره تاپ 1.2 کیلومتر ۲۱ دقیقه
Elite World İstanbul Taksim ۵ ستاره ۱ کیلومتر ۱۴ دقیقه
Neva Flats Hotel 3 ستاره ۶۰۰ متر ۱۰ دقیقه
Mineo Hotel Taksim ۴ ستاره ۱.۲ کیلومتر ۲۱ دقیقه

پیکاپ ویزای کانادا از استانبول

صرف نظر از اینکه معاف از انگشت نگاری کانادا باشید یا به دفتر استانبول مراجعه کرده باشید، پس از مشخص شدن نتیجه ویزای کانادا، باید پاسپورت خود را جهت الصاق ویزا به مرکز انگشت نگاری بفرستید. اما به جای صرف هزینه‌های سفر، رزرو بلیت هواپیما و هتل، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر، از خدمات پیکاپ پاسپورت استفاده کنید تا نیازی به مراجعه حضوری به مرکز انگشت نگاری استانبول نداشته باشید. با استفاده از این روش، پاسپورت شما با ارسال پستی از ترکیه به دست شما خواهد رسید.

برای پیکاپ پاسپورت نیازی به مراجعه حضوری نیست!

تفاوتی ندارد که در کدام دفتر وک انگشت نگاری شده باشید، چرا که تمامی درخواست‌های ایرانیان در آنکارا بررسی می‌شود و پاسپورت‌ها نیز جهت الصاق لیبل به سفارت کانادا در این شهر فرستاده می‌شوند. بنابراین، در صورتی که پاسپورت خود را حضوراً به دفاتر دیگری تحویل نداده باشید و یا تمایل به پیکاپ از دفتر دیگری را نداشته باشید، پیکاپ پاسپورت شما نیز از همین مقصد صورت می‌گیرد. برای الصاق ویزا به پاسپورت حضور شخص متقاضی الزامی نیست، تنها کافی است تا ظرف ۳۰ روز پس از دریافت پاس ریکوئست، پاسپورت خود را به یک شخص حقوقی بسپارید تا به جای شما این کار را انجام بدهد.

ویزالند با سال‌ها تجربه در زمینه پیکاپ پاسپورت، خیالتان را از تمامی فرایند پیکاپ راحت خواهد کرد و پاسپورت شما را در امنیت تمام و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

پیکاپ پاسپورت تعرفه همکاران تعرفه مسافران
کانادا از ترکیه 1,000,000 تومان 1,500,000 تومان

خدمات ویزالند برای وقت سفارت کانادا در دفتر استانبول

لازم به ذکر است که خودتان می‌توانید صفر تا صد امور و مراحل به انگشت نگاری از جمله رزرو بلیت پرواز، هتل و وقت سفارت را انجام دهید. در صورتی که تمایل دارید تا با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی در استانبول یا سایر مقاصد انگشت نگاری شوید، کارشناسان مجرب ویزالند با مشاوره تخصصی و ارائه خدمات رزرو وقت سفارت کانادا در استانبول، رزرو بلیط رفت و برگشت، هتل و پیکاپ همراه شما خواهند بود.

برای گرفتن وقت سفارت کانادا با کارشناسان ویزالند (1836-026) در تماس باشید!

سؤالات متداول

1. آیا انگشت نگاری در دفتر وک استانبول بر روی پرونده تأثیر مثبت دارد؟

خیر، ثبت اطلاعات بیومتریک در هیچ کدام از دفاتر وک بر روی پرونده ویزای کانادای شما تأثیر مثبت یا منفی نخواهد داشت!

2. چه زمان باید به سفارت کانادا در استانبول مراجعه کنم؟

تاریخ مراجعه به دفتر وک کانادا در برگه رزرو وقت سفارت نوشته شده است.

3. آیا تور انگشت نگاری کانادا در استانبول یک روزه وجود دارد؟

بله، برای افرادی که وقت کمی دارند، این امکان وجود دارد که صبح در استانبول انگشت نگاری خود را انجام دهند و با پرواز شب به ایران باز گردند!

4. مهلت انگشت‌نگاری کانادا بعد از دریافت نامه (BIL) چند روز است؟

بعد از اخذ نامه بیومتریک، 30 روز مهلت دارید تا وقت سفارت بگیرید و اطلاعات خود را در یکی از دفاتر وک به ثبت برسانید.