ویزای شینگن نوع A

شهروندان چه کشور هایی به ویزای شینگن نوع A (ترانزیت) نیاز دارند؟

به طور معمول، شهروندان کشور های زیر مجبور به دریافت ویزای حمل و نقل در هنگام عبور از منطقه حمل و نقل بین المللی هر فرودگاه کشور های شینگن هستند:

ردیف کشورها
۱ افغانستان
۲ بنگلادش
۳ کنگو
۴ اریتره
۵ اتیوپی
۶ غنا
۷ هند
۸ ایران
۹ عراق
۱۰ اردن
۱۱ لبنان
۱۲ میانمار / برمه
۱۳ نیجریه
۱۴ پاکستان
۱۵ سومالی
۱۶ سری لانکا
۱۷ سودان
۱۸ سوریه
۱۹ ترکیه

مدارک ویزای شینگن تایپ A

📑 مدارکی که به سفارت کشور مورد نظر ثابت کند که متقاضی ویزا قصد اقامت در منطقه شنگن را ندارد.

📑 مدارکی که مشروعیت و مجوز سفر را اثبات می‌کند (برای اتباع کشور سوم).

📑 ویزای کشور مقصد آخر.

چه کسانی به ویزای شینگن نوع A نیاز ندارند؟

۱) گروه افراد زیر به ویزای شنگن نوع A نیاز ندارند:

  • سیاستمداران و یا صاحبان دیپلماتیک یا پاسپورت خدمات
  • دارندگان کارت سبز (Green Card)
  • دارندگان مجوز ورود دوباره به کشور ترانزیت (ویزای های دابل و مولتیپل)
  • دارندگان مجوز اقامت در یکی از کشور های اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، سوئیس، موناکو، آندورا، مقدس، سن مارینو، کانادا، ژاپن یا ایالات متحده آمریکا
  • دارندگان ویزای معتبر ایالات متحده
  • همسر و یا فرزند زیر ۱۸ سال یک ملیت اتحادیه اروپا
  • وهمچنین اعضای خدمه پرواز.

۲) مسافر از یک کشور خارجی می خواهد از طریق یک فرودگاه در یک کشور شنگن عبور کند و به یک کشور شنگن سفر کند، در این صورت، با توجه به اینکه شخص دارای ویزای شنگن نوع C (ویزای ورود و اقامت کوتاه مدت) می باشد، تقاضای ویزای ترانزیت بی فایده است.

هزینه ویزای شینگن تایپ A

هزینه درخواست ویزای شینگن نوع A، هفتاد وچهار دلار می باشد و در سفارت خانه هر کشور به صورت نقدی پرداخت می شود.

ویزای شینگن نوع B (ترانزیت)

این ویزا برای افرادی صادر می شود که می خواهند از کشور های منطقه شینگن در راه به یک کشور منطقه شینگن سفر کنند. ویزای شینگن نوع B حق سفر بیش از یک کشور عضو شینگن به وسیله هواپیما یا یک ماشین را به شما می‌دهد. یک ویزای ترانزیت می‌تواند برای یک، دو یا چند گذر صادر شود، با این حال هر دوره ترانزیت شما نمی‌تواند از ۵ روز تجاوز کند.
تصویر مشاوره تلفنی ویزا

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ویزالند در تماس باشید

026 1836
تصویر مشاوره حضوری ویزا

مشاوره حضوری با کارشناسان خبره ویزالند

مشاوره حضوری

ویزای تایپ C (ویزای توریستی شینگن)

ویزای شینگن تایپ C برای ویزای اقامت کوتاه مدت در هر کشور عضو منطقه شنگن اعطا می شود و مدت زمان مجاز بازدید در کشور های منطقه شنگن، در این ویزا ثبت خواهد شد. ویزای شینگن نوع C بسته به اهداف سفری متقاضی در ۳ نوع صادر می شود:

ویزای شینگن نوع C تک بار ورود:

ویزای شینگن تایپ C تک بار ورود، اجازه یک بار ورود به منطقه شنگن در مدت زمان بازدید مجاز که در ویزا ثبت شده است را صادر می کند. حتی اگر ویزای شینگن تایپ C یکبار ورود هنوز اعتبار داشته باشد، پس از خروج از کشور های حوزه شنگن، این ویزا باطل خواهد شد.

ویزای شنگن نوع C دوبار ورود:

این نوع ویزا به دارنده این مجوز را می دهد که تا دو بار به منطقه شینگن ورود داشته باشد و اعتبار آن در ویزا نشان شده است. پس از خروج دوم، حتی اگر ویزا معتبر باشد، دارنده ویزا مجاز به ورود به منطقه شینگن نمی باشد.

ویزای شینگن تایپ C مولتیپل:

این نوع ویزا، تعداد ورودی های مجاز در منطقه شینگن را محدود نمی کند. با این حال، اعتبار آن محدود به ۹۰ روز در عرض ۶ ماه است. روز اول ورود به منطقه شینگن به عنوان اولین روز اعتبار ویزا محسوب می شود. در صورت اقامت کوتاه مدت و ورود مجدد به منطقه شینگن، تعداد کل روز های اقامت به حداکثر ۹۰ روز رسیده است.

مدارک ویزای شینگن تایپ C:

یک قطعه عکس: سایز عکس باید در فرمت پاسپورت باشد، در عکس کل صورت متقاضی باید مشخص باشد و پس زمینه آن نیز باید سفید باشد. عکس باید اخیرا گرفته شده باشد و بیشتر از ۶ ماه از زمان آن نگذشته باشد.

گذرنامه: گذرنامه باید حداقل ۶ ماه اعتبار قبل از تاریخ سفر داشته باشد. گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد. شما باید کلیه ویزا های قبلی خود را نیز ارائه دهید.

رزرو بلیط رفت و برگشت: متقاضی باید برای تاریخ رفت و برگشت دقیق خود، بلیط هواپیما رزرو کرده و برای اخذ ویزا به سفارت ارائه دهد.

بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی باید کلیه روز های اقامت متقاضی در کشور های حوزه شینگن را پوشش دهد. بیمه مسافرتی، باید هزینه های بالغ بر ۳۰،۰۰۰ یورو را پوشش دهد. بیمه مسافرتی بسته به روز های اقامت صادر می شود و همچنین باید در تمام کشور های حوزه شینگن معتبر باشد.

مدارک اخذ ویزای توریستی شینگن تایپ C:

گردش حساب بانکی: ترجیحا درخواست گردش حساب بانکی متقاضی، برای ۶ ماه آخر باشد.

نامه تمکن مالی: نامه تمکن مالی به یورو، و با مهر و امضاء شعبه صادر کننده صادر می شود. در صورتی که شخص متقاضی، توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های خود در طول سفر را نداشته باشد، باید از اقوام و یا دوستان بازدید کننده، درخواست کنند که اسناد حمایت مالی خود را برای سفارت، ارائه دهند.

مدارک شغلی:

📑 مالیات بر درآمد سه سال گذشته

📑 نامه اشتغال به کار

📑 اثبات موجودیت قانونی شرکت

📑 یک نامه از مرجع کارفرما

هزینه ویزای شینگن تایپ C:

هزینه درخواست ویزای شینگن نوع C بااهداف توریستی برای بزرگسالان، 80 یورو؛ کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال، 40 یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد.

ویزای تایپ D (ویزا ملی شینگن)

ویزای شینگن نوع D برای افراد خاصی که در یکی از کشور های شینگن تحصیل، کار و یا اقامت دائمی دارند؛ اعطا می شود. ویزای ملی می تواند یک ورودی واحد باشد که برای افرادی که نیاز به اقامت در کشور های حوزه شینگن را برای یک دوره زمانی خاصی و برای هدف معینی صرف می کنند و پس از آن به کشور خود بازمی گردند. از سوی دیگر یک ویزای چند ملیتی نیز برای افراد خاصی اعطا می شود و اجازه می دهد تا صاحب آن به سفر های داخل و خارج از کشور های حوزه شینگن و همچنین در سراسر حوزه شینگن بدون نیاز به ویزای اضافی سفر کنند.

شرایط اخذ ویزای شینگن نوع D:

📋 متقاضی ویزای تحصیلی، برنامه تحصیلی برای مدت بیش تر از یک سال ارائه دهد.

📋 موارد اورژانسی دارنده ویزای پزشکی که مراحل درمانی ایشان بیشتر از مدت زمان تعیین شده به طول بی انجامد.

📋 دانشجوی بین المللی که تحصیل شان در کشور های حوزه شینگن به اتمام نرسیده است و مجددا به ویزا به مدت یک سال و یا بیشتر نیاز دارد.

📋 یک متخصص که به علت تخصص خود در هریک از کشور های شینگن مسافرت می کند. یک ورزشکار، هنرمند و یا هر حرفه ای دیگر از نوع خود با هدف به اشتراک گذاشتن تخصص خویش.

هزینه ویزای شینگن تایپ D:

هزینه درخواست ویزای شینگن نوع D برای متقاضیان واجد شرایط که در بالا به آن ها اشاره شد، ویزای ملی بزرگسالان، 80 یورو، ویزای ملی کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال 40 یورو و کودکان زیر ۶ سال رایگان است. این هزینه به صورت نقدی در دفاتر کنسولی و یا اداره مهاجرت کشور مقصد پرداخت می شود.

مدارک ویزای شینگن تایپ D:

📑 فرم درخواست ویزای شینگن نوع D: این فرم بسته به سفارت هر کشور دارای پارامتر ها و اطلاعات مختلفی می باشد. با توجه به تخصصی بودن تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن، این امر مهم را گروه مسافرتی ویزالند برای شما گردشگران عزیز به صورت رایگان انجام می دهد.

📑 شناسنامه و کارت ملی: ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی (برخی کشور ها به کارت ملی نیز برای صدور ویزا نیاز دارند).

📑 گذرنامه:

  • گذرنامه ی متقاضی باید حداقل دارای ۶ ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزا باشد.
  • کپی گذرنامه تنها از صفحه و یا صفحاتی که در گذشته ویزای شینگن به آن الصاق شده است.

📑 ۳ قطعه عکس رنگی:

  •  این عکس ها باید در سایز ۳.۵ *۴.۵ باشند و همچنین میان عکس و چهره متقاضی نباید تفاوتی دیده باشد. عکس باید دارای پس زمینه سفید باشد و همچنین چهره شخص باید تمام رخ باشد.
  •  طبق قوانین شینگن، عکس شما روی ویزای شینگن چاپ خواهد شد.

📑 اسناد ملکی، مدارک شغلی، منابع مالی:

  • مدارک شغلی مانند روزنامه رسمی، جواز کسب، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی اشتغال به کار بر روی سربرگ شرکت، به همراه مهر و امضاء مدیر به همراه سمت شغلی، حقوق ماهیانه و مدت زمان اشتغال به کار می باشد.
  • تمامی مدارک فوق باید توسط دارالترجمه رسمی، ترجمه شوند.
  • پرینت حساب بانکی و گواهی تمکن مالی؛ پرینت حساب باید به زبان انگلیسی و نامه تمکن مالی باید به یورو بیان شده باشد. هر دوی این ها باید به مهر و امضاء شعبه صادر رسیده باشند.
  • همراه داشتن اصل و ترجمه بیمه تامین اجتماعی ( نیازی به ترجمه رسمی نیست)
  • سند ملکی به نام شخص متقاضی؛ اصل و ترجمه رسمی سند ملکی که اصل سند هنگام دریافت پاسخ از سفارت به ایشان عودت داده خواهد شد.

ویزای شینگن نوع LTV

ویزای شینگن نوع LTV به متقاضی این امکان را می دهد که فقط در کشور هایی که در ویزای ایشان ثبت شده است، سفر کنند و به کشور های دیگر در حوزه شینگن اجازه ورود نخواهند داشت. صرف نظر از قوانین کشور های شینگن، این نوع ویزا فقط اجازه سفر به کشور مشخص شده را اعطا می کند و به هیچ عنوان در کشور های دیگر حوزه شینگن معتبر نمی باشد.

دارنده ویزای شینگن نوع LTV نمی تواند از طریق هر کشور شینگن وارد کشور مورد نظر شود و حتی اجازه ترانزیت هم ندارد. این نوع ویزا در موارد بسیار خاص مانند یک دلیل بشر دوستانه و یا تحت الزامات بین المللی به عنوان استثنا از سیستم رایج USV صادر می شود. این نوع ویزا ممکن است برای افرادی که مدارک سفر معتبر ندارند و با این حال باید در شرایط اضطراری به یک کشور از کشور های حوزه شینگن سفر کنند، صادر شود.

هزینه ویزای شینگن نوع LTV

هزینه ویزای شینگن نوع اعتبار ارضی محدود همانند ویزای توریستی کشور های عضو شینگن، برای بزرگسالان 80 یورو، برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال 40 یورو و برای کودکان زیر ۶ سال، رایگان می باشد.

چه ایرادی در این قسمت از متن وجود دارد؟

خوشحال می‌شویم اگر در این مورد توضیح بیشتری دهید

آیا از این مطلب راضی بودید؟

با ارسال بازخورد به بهبود کیفیت محتوای ویزالند کمک کنید.

بازخورد شما ثبت شد؛ با تشکر