اطلاعیه ویزای قطر

  • در حال حاضر برای سفر به قطر باید تست منفی PCR (حداکثر برای 72 ساعت قبل) یا کارت واکسن معتبر به مقامات این کشور ارائه دهید. همچنین ثبت‌نام در سایت احتراز قطر الزامی نیست.

کشور قطر اجازه ورود بدون اخذ ویزا را به شهروندان 80 کشور داده است. اما ایران جزو این لیست نیست و ایرانیان برای ورود به این کشور ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند. با ویزای فرودگاهی قطر حدود ۳ ماه اعتبار دارد؛ اما شما فقط ۳۰ روز می‌توانید با این ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. به طور معمول ریجکت ویزای قطر وجود ندارد مگر اینکه نوع ویزای درخواستی خود را اشتباه اعلام کنید! ۲۴ ساعت پس از ارائه درخواست ویزای قطر و پرداخت هزینه آن، ویزای صادر شده در قالب ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

شرایط اخذ ویزای قطر

برای اخذ ویزای توریستی قطر نیازی به ارائه نامه اثبات تمکن مالی و گردش حساب بانکی ندارید. تنها شرط سفر به این کشور داشتن 1500 دلار پول نقد به‌ازای هر نفر است. توجه داشته باشید که حتی برای نوزادان نیز باید این مبلغ را به همراه خود داشته باشید.

نکته بسیار مهم این است که برای اخذ ویزای فرودگاهی قطر باید حتماً هتل خود را از سایت دیسکاوری قطر رزرو نمایید و بیمه مسافرتی شما باید توسط یک شرکت قطری صادر شود. فراموش نکنید که کشور قطر در صورتی‌ که هتل از طریق یک سایت دیگر رزرو شده باشد برای شما ویزای فرودگاهی صادر نخواهد کرد!

تصویر مشاوره تلفنی ویزا

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ویزالند در تماس باشید

021 91008111

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای قطر

برای درخواست ویزای قطر، باید اصل پاسپورت متقاضی با بیش از ۶ ماه اعتبار، ۱ قطعه عکس ۶x۴ ، رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر قطعی هتل، تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه خود را باید در سایت آپلود کنید. توجه داشته باشید که لزومی به ترجمه مدارک نیست.

برای درخواست ویزای توریستی قطر مدارک زیر لازم است:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • به همراه داشتن 1500 دلار نقدی به ازای هر نفر
  • بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل (رزرو شده از سایت دیسکاوری قطر)
  • بیمه مسافرتی
  • کارت واکسیناسیون فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا وسینوفارم (متقاضیانی که واکسن سینوفارم زده‌اند تست پزشکی بدهند.).
  • جواب منفی تست PCR حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز از آزمایشکاه‌ها و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت

هزینه درخواست ویزای قطر

ویزای فرودگاهی قطر برای ایرانیان رایگان می‌باشد و شما در بدو ورود به فرودگاه این کشور نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای بابت صدور ویزا ندارید.

نحوه اقدام برای درخواست ویزای قطر

درخواست ویزای آنلاین قطر، از طریق سایت VFSglobal امکان پذیر می‌باشد. برای درخواست ویزای آنلاین حتما باید رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت هواپیما و رزرو قطعی واچر هتل خود را در این پرتال بارگزاری کنید. حدود ۲۴ ساعت پس از ارائه درخواست و پرداخت هزینه ویزا، جواب آن از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

زمان جواب‌دهی و اعتبار ویزای قطر

ویزای توریستی قطر برای مدت‌زمان ۳ ماه معتبر است؛ اما دارندگان این ویزا فقط مجاز به ۳۰ روز اقامت در این کشور هستند. البته در حال حاضر کشور قطر مدت‌زمان ویزا را بر اساس تعداد روز‌هایی که هتل رزرو کرده‌اید صادر می‌کند! همچنین ویزای فرودگاهی قطر در بدو ورود و ظرف مدت چند دقیقه برای شما صادر خواهد شد.

انواع ویزای قطر

ویزای توریستی قطر           

ویزای توریستی قطر به صورت 30 روزه و 90 روزه صادر می‌شود. از تاریخ 10 آبان 1400 قطر ویزای توریستی را به صورت فرودگاهی برای آن دسته از شهروندانی که نیاز به اخذ ویزا دارند صادر می‌کند.

ویزای کاری قطر

در این  ویزا کارفرما و یا صاحب کار با توجه به مدارک، سابقه ی کار و سابقه ی تحصیلی برای شما دعوت‌نامه کاری می‌فرستد. ویزای توریستی قطر بسیار سخت صادر شده چون کارفرما متعهد می‌شود تمامی مراحل کاری و روند استخدامی مهاجر را ضمانت کرده و مسئولیت فرد را بر عهده گیرد.

ویزای تحصیلی قطر

در این ویزا فرد از طرف دانشگاه، مدرسه یا یک موسسه آموزش عالی در قطر دعوت‌نامه دارد. این ویزا نسبت به ویزای کاری راحت تر صادر میشود.چون دانش آموز یا دانشجو تعهد می‌کند پس از پایان زمان تحصیل به کشور خودش برگردد.

ویزای دیدار خانواده قطر

این ویزا با توجه به اسم آن زمانی صادر میشود که افراد با هدف دیدار کوتاه مدت  یکی از اعضای خانواده خود قصد سفر به قطر را داشته باشند.

ویزای الحاق به خانواده قطر

این ویزا با هدف پیوستن افرادی که یکی از اعضای خانواده آن ها در قطر ویزای کار یا ویزای سرمایه گزاری دارد صادر می‌شود این همراه می‌تواند همسر فرد یا فرزندان زیر 18 سال باشد البته فرزندان مجرد که از نظر مالی وابسته به خانواده هستند تا سن 25 سالگی در پرونده والیدن قرار خواهند گرفت.

ویزای نمایشگاهی قطر

ویزای نمایشگاهی تقریبا در گروه ویزای کاری قرار می‌گیرد. کمیته اجرایی نمایشگاه و یا دولت کشور قطر   تصمیم به ارسال دعوت نامه به فرد یا شرکتی خاص جهت حضور در این کشور و شرکت در نمایشگاه می‌گیرد.

ویزای پزشکی قطر

در این ویزا فرد بیمار باید درخواست خود را به سفارت قطر و همچنین یک بیمارستان قطری ارسال کند. در صورتی که امکانات مورد نیاز بیمار در کشور مبدا موجود نباشد، با ویزای فرد موافقت می‌شود.

ویزای تجاری قطر

ویزای تجاری در مواقعی صادر می‌شود که مسافر اهدافی مانند قراردادهای تجاری، بازید از صنایع و اهدافی از این دست داشته باشد.

ویزای ترانزیت قطر

این ویزا در مواقعی صادر می‌شود که مسافر برای رفتن به مقصدی دیگر مجبور به توقف چند ساعته در قطر باشد. این ویزا یکی از سخت گیرانه ترین ویزاهای قطر است.

آدرس و تلفن سفارت قطر در ایران

سفارت قطر در ایران در آدرس تهران، خیابان آفریقا، خیابان گل آذین، پلاک ۴ واقع شده است. برای تماس با این سفارت می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۰۵۱۲۵۵ در تماس باشید.

نگاه کلی به اخذ ویزای قطر

  • برای دریافت ویزای قطر به اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار، ۱ قطعه عکس ۶x۴، رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو قطعی هتل محل اقامت و گردش حساب و تمکن مالی نیاز دارید.
  • ویزای فرودگاهی قطر برای ایرانیان رایگان است.
  • درخواست ویزای قطر از طریق سایت VFSGlobal ارائه می‌شود.
  • ویزای توریستی قطر برای مدت زمان ۹۰ روز معتبر است اما دارندگان این ویزا فقط تا ۳۰ روز می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

چه ایرادی در این قسمت از متن وجود دارد؟

خوشحال می‌شویم اگر در این مورد توضیح بیشتری دهید

آیا از این مطلب راضی بودید؟

با ارسال بازخورد به بهبود کیفیت محتوای ویزالند کمک کنید.

بازخورد شما ثبت شد؛ با تشکر