لیبل ویزای شینگن به عنوان یک سند مسافرتی است که به دارنده آن اجازه می دهد تا به کشور های حوزه شنگن ورود داشته باشند و برای مدت مشخصی در آن جا باقی بمانند. معمولا، ویزای شینگن به صورت برچسب و یا همان لیبل به پاسپورت شخص متقاضی الصاق می شود. برای الصاق لیبل ویزای شینگن، شما حداقل باید دو صفحه خالی در پاسپورت خود داشته باشید؛ یک صفحه برای الصاق ویزا و صفحه دیگر، برای مهر ورود و خروج از آن کشور.

لیبل ویزای شینگن چیست؟

لیبل ویزای شینگن، حاوی اطلاعات زیادی است. این اطلاعات شامل تعداد دفعات مجاز ورود به کشور مقصد، مدت زمان مجاز برای اقامت و کشور صادر کننده ویزای شینگن می باشد. بسیاری از افراد در خواندن برچسب ویزای شینگن در پاسپورت خود مشکل دارند؛ هرچند که این اطلاعات بسیار ساده می باشد و در سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی روی برچسب ویزای شینگن چاپ می شود. مقاله زیر به صاحبان لیبل ویزای شینگن کمک می کند تا اطلاعات موجود در آن را بهتر درک کنند.

تشخیص ویزای شینگن تقلبی از اصلی

برای تشخیص ویزای شینگن تقلبی می‌توانید از چند راه ساده استفاده کنید. هر لیبل ویزای شینگن، دارای یک شناسه ردیابی می‌باشد که متقاضی می‌تواند از روی این شناسه ردیابی، در سایت سفارت مربوطه و یا سایت VFS اصالت لیبل ویزای شینگن خود را بررسی نمایند. همچنین در لیبل ویزای شینگن، بالای عکس متقاضی یک هولوگرام وجود دارد که روی آن، عکس کره جهان مشخص است. در بالای برچسب ویزای شینگن، کلمه ویزا به زبان صادر کننده ویزا نوشته شده است و با دست کشیدن بر روی آن، خطوط برجسته ای را حس می‌کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ویزالند در تماس باشید

026 1836

مشاوره حضوری با کارشناسان خبره ویزالند

مشاوره حضوری

اطلاعات برچسب ویزای شینگن

 

شماره سریال: شماره سریال لیبل ویزای شینگن، باید ۹ رقم باشد و این ۹ رقم بدون تکرار می باشند.

کشور های معتبر: در این قسمت، کشور هایی که شما با این ویزا می توانید وارد آن ها شوید، ذکر شده اند. معمولا در ویزای شینگن، عبارت منطقه شنگن ذکر شده است. در صورتی که فقط برخی از کلمات اختصاری اسامی این کشورها ذکر شده است یعنی LVA، M، N، NL، P، PL این به این معنی است که شما مجاز به وارد شدن فقط به لتونی، مالت، نروژ، هلند، پرتغال و لهستان هستید.

تاریخ شروع دوره اعتباری ویزا: در این قسمت لیبل ویزای شینگن، تاریخ شروع اعتبار آن به میلادی ذکر شده است.

تاریخ اتمام دوره اعتباری ویزا: در این قسمت از لیبل ویزای شینگن، تاریخی که در آن ویزای شینگن به اتمام می رسد به میلادی ذکر شده است.

نوع ویزای شنگن، از قبیل A،B،C و LTV: در این قسمت لیبل ویزای شینگن نیز نوع ویزای اعطا شده ذکر می شود به طور مثال ویزای نوع A ویزای ترانزیت فرودگاهی – ویزای نوع B ترانزیت – ویزای نوع C ویزای توریستی کوتاه مدت و نوع D ویزای ملی و نوع LTV ویزای اعتبار ارضی محدود می باشد.

تعداد دفعات ورود: در این قسمت لیبل ویزای شینگن تعداد دفعات ورود متقاضی به کشور های شینگن مشخص شده است. سینگل با عدد ۱، دبل با عدد ۲، و چند بار ورود با کلمه MULT مشخص شده است.

مدت زمان اقامت به روز مشخص شده است: در این قسمت لیبل ویزای شینگن مدت زمان اقامت به روز ذکر شده است، بطور مثال: اگر عدد ۵ ذکر شده باشد دارنده ویزا می‌تواند ۵ روز در حوزه شینگن اقامت داشته باشد.
 
اسم شهری که سفارت و یا کنسولگری آن، این ویزا را صادر نموده است: در این قسمت لیبل ویزای شینگن شهری که سفارت آن برای متقاضی ویزا را صادر کرده است ذکرمی شود.
 
تاریخ صدور ویزا: تاریخ صدور ویزا در این قسمت لیبل ویزای شینگن ثبت می شود.
 
شماره پاسپورت دارنده ویزا: در این قسمت لیبل ویزای شینگن شماره پاسپورت دارنده ذکرمی شود.
 
اسم و فامیل دارنده ویزا: در این قسمت از لیبل ویزای شینگن نام و نام خانوادگی دارنده ذکر می شود.
 
نوع ویزا: در این قسمت از لیبل ویزای شینگن، نوع ویزای شینگن از قبیل توریستی، تحصیلی، سرمایه گذاری و … ذکر می شود.
 

محل ماشین نویسی اطلاعات ویزا: کلیه اطلاعات ویزای شینگن به صورت ماشین نویسی شده در این قسمت از لیبل ویزای شینگن ثبت می شود.

 

مخفف اسم کشور ها که روی لیبل ویزا شنگن نوشته می‌24شود:

کشورها مخفف اسم کشورها
اتریش A
بلژیک B
سوئیس CH
جمهوری چک CZE
آلمان D
دانمارک DK
اسپانیا E
استونی EST
فرانسه F
فنلاند FIN
یونان GR
مجارستان H
ایتالیا I
ایسلند IS
لوکزامبورگ L
لیتوانی LT
لتونی LVA
مالت M
نروژ N
هلند NL
پرتغال P
لهستان PL
سوئد S
اسلواکی SK
کرواسی CRO
اسلوونی SVN