اطلاعیه ویزای یونان

کلیه وقت‌‌های ارائه شده توسط سفارت یونان از تاریخ 10 تا 31 مارچ کنسل شد! سفارت یونان هزینه رزرو وقت کسانی که در این بازه زمانی قرار ملاقات داشتند، به حساب آن‌ها باز می‌گرداند.

ویزای یونان، در حال حاضر جزو سخت ترین ویزای کشور‌های حوزه شینگن است و بیشترین درصد ریجکتی ویزای شینگن در ایران، در اختیار ویزای این کشور است. جواب ویزای یونان، ۲۱ روز کاری بعد از مراجعه به دفتر وی اف اس گلوبال صادر می‌شود. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز ویزای یونان نیاز به تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه دارد.

نکته مهم: کادر کنسولی سفارت یونان در تهران، در سال ۹۷ تغییر کرد که کادر جدید روند صدور ویزا را با جدیت و سخت‌گیری زیاد پیگیری می‌کنند. لازم است که برای درخواست ویزای یونان، شرایط ویزای این کشور را داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای شینگن

با توجه به تغییر کادر کنسولی سفارت یونان، سخت‌گیری ها برای اعطای ویزای این کشور افزایش یافت. جهت اخذ ویزای یونان حتما با شرایط زیر اقدام کنید.

۱. تمکن مالی: تمکن مالی ویزای یونان، برای هر نفر مبلغی حدودا بین 250 تا 3۰۰ میلیون تومان می‌باشد. در صورتی که مبلغ تمکن مالی شما کمتر از این حد باشد، شانس کمتری برای اخذ ویزای یونان دارید.

۲. گردش حساب ۳ ماهه اخیر متقاضی: منظور از گردش حساب در ویزا، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست بلکه، تعداد تراکنشات در طول ۳ ماه اخیر می‌باشد. هرچه تعداد تراکنشات ۳ ماهه آخر حساب متقاضی بالا باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای یونان خواهد داشت.

۳. تاریخچه سفری: تعداد ویزاها و مهر‌های ورود و خروج پاسپورت هر متقاضی هر چه بیشتر باشد، شانس بالاتری برای اخذ ویزای شینگن یونان خواهد داشت. ویزای کشور‌های شینگن، کشور انگلیس و کشور‌های آسیایی در بالا بردن شانس متقاضی ویزای یونان تاثیر گذار هستند.

۴. رزرو بلیط هواپیما و واچر قطعی هتل: با توجه به تجربیات مشاوران گروه مسافرتی ویزالند، در صورتی که در مدارک ویزای یونان خود رزرو قطعی بلیط هواپیما و واچر هتل ارائه کنید، شانس بیشتری برای اخذ ویزای یونان خواهید داشت.

۵. ارائه دعوت‌نامه معتبر: لزومی به ارائه دعوت نامه برای ویزای یونان نیست اما اگر دعوتنامه داشته باشید، شانس بیشتری برای اخذ ویزای این کشور خواهید داشت. دعوت نامه ویزای یونان می‌تواند از سوی اعضای خانواده، یک دوست و یا یک آشنا برای شما ارسال شود.

ویزای یونان تضمینی

ویزای یونان تضمینی به هیچ عنوان وجود ندارد. کشور یونان به علت دارا بودن شرایط پناهندگی و همچنین تعداد زیاد پناهنده‌های ایرانی در این کشور، سخت گیری زیادی در اعطای ویزا به ایرانیان دارد. تضمین ویزای یونان، فقط در پرداخت هزینه ویزای این کشور است. به این صورت که در هنگام درخواست ویزای این کشور، شما ۵۰ درصد مبلغ را پرداخت کنید و زمانی که ویزا برای شما صادر شد، مابقی پول را پرداخت کنید.

مدارک ویزای یونان

مدارک ویزای یونان، باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. مدارک مورد نیاز ویزای یونان حتما باید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه به تائیدیه برسد. چک لیست مدارک ویزای یونان به شرح زیر می‌باشد:

  • تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای یونان
  • تصویر صفحه اول گذرنامه فعلی و قبلی متقاضی به همراه ویزاهای قبلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا (که بر اساس نوع ویزای انتخابی شما متفاوت است)
  • رزرو قطعی بلیط هواپیما و واچر هتل
  • ارائه دعوت نامه (در صورت وجود)
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • عکس 3.5 در 4.5
  • ارائه برنامه سفری
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (حتی در صورتی که همسرتان شما را در این سفر همراهی نکند)
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  • گردش حساب ۳ ماهه آخر به همراه تمکن مالی

هزینه ویزای یونان

هزینه درخواست ویزای یونان در گروه مسافرتی ویزالند، برای هر نفر 12 میلیون تومان می‌باشد. این هزینه فقط برای درخواست ویزای یونان و خدمات مربوط به آن (تکمیل فرم درخواست ویزا، واچر هتل، بیمه مسافرتی و رزرو بلیط هوپیما) می‌باشد و پرداخت کلیه هزینه‌های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

وقت سفارت یونان

تعیین وقت سفارت یونان در ایران، به عهده شرکت VFSGlobal می‌باشد. وقت سفارت یونان مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر کارگزاری این کشور مراجعه می‌کنید. پس از ارسال درخواست وقت سفارت یونان، برای ۲ هفته کاری بعد زمان مراجعه شما تعیین می‌شود. در صورتی که دعوتنامه پزشکی برای ویزای یونان ارائه کنید، وقت سفارت شما حداکثر برای ۲ روز آینده در دسترس خواهد بود. دفتر VFSGlobal یونان در آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم واقع شده است که در روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۸ تا ۱۷ می‌توانید به این دفتر مراجعه کنید.

برای استعلام هزینه اخذ وقت سفارت یونان از طریق ویزالند، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ویزالند در تماس باشید

026 1836

ریجکت ویزای یونان

رایج ترین دلیل ریجکت ویزای یونان، عدم اعتماد افسران ویزای یونان به بازگشت متقاضیان به کشور مادری خود می‌باشد. این مشکل را می‌توانید با ارائه وابستگی خانوادگی خود و مدارک شغلی‌تان برطرف کنید. دیگر دلایل رد شدن ویزای یونان به شرح زیر می‌باشد:

  • عدم اعتماد به بازگشت متقاضیان به کشور مادری خود
  • ارائه مدارک دروغین و یا غیر واقعی
  • عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا از هدف سفر به یونان
  • عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت در یونان
  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

رفع ریجکت ویزای یونان و اعتراض به رد شدن ویزا

رفع ریجکتی برای ویزای یونان وجود ندارد و شما باید پس از ۹ ماه، با رفع کردن نواقص پرونده‌تان، درخواست خود را دوباره ارسال کنید. برای اعتراض به ریجکت ویزای یونان می‌توانید نامه ای به زبان انگلیسی بنویسید و با ارائه دلایل افسران ویزای این کشور را متقاعد کنید که در تصمیم گیری ویزای شما اشتباه کرده اند و این نامه را حضوری به سفارت یونان تحویل دهید. با توجه به تجربیات مشاوران گروه مسافرتی ویزالند به شما می‌گوئیم که جوابی به نامه‌های اعتراض ویزای یونان داده نمی‌شود.

مدت زمان جواب دهی ویزای یونان

۲۱ روز کاری بعد از حضور در کارگزاری ویزای یونان و تحویل مدارک و انگشت نگاری جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که باید با کارت شناسایی و رسید درخواست ویزا حضورا به این دفتر مراجعه کنید

سفارت یونان در ایران

سفارت یونان در ایران در آدرس تهران، خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک ۴۳ واقع شده است. اما شما باید برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر وی اف اس گلوبال به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم مراجعه کنید.