اطلاعیه ویزای لهستان

  • در حال حاضر هیچ محدودیتی برای سفر به لهستان وجود ندارد و دارندگان ویزای این کشور، نیازی ارئه کارت واکسن، تست منفی PCR، گواهی بهبودی کرونا یا قرنطینه اجباری، در بدو ورود ندارند.

وقت سفارت لهستان مصاحبه دارد و مصاحبه آن می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در اخذ ویزای این کشور باشد. در صورتی که هر یک از شرایط اخذ ویزای لهستان را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان اقدام نکنید. می‌توان گفت سفارت لهستان یکی از سخت‌ترین سفارت‌ها برای اعطای ویزای شینگن به متقاضیان ایرانی است.

شرایط اخذ ویزای لهستان

در حال حاضر سفارت کشور لهستان، شرایط سختی را برای اعطای ویزا به متقاضیان ایرانی وضع کرده است. در صورتی که هر یک از شرایط زیر را ندارید، به هیچ عنوان برای گرفتن ویزای لهستان اقدام نکنید.

شرایط اخذ ویزای لهستان به شرح زیر می‌باشد:

۱. تمکن مالی: تمکن مالی ایده آل برای اخذ ویزای لهستان، بین 200 تا 250 میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. توجه داشته باشید که این مبلغ در حساب شما بلوکه نمی‌شود. تمکن مالی ویزای لهستان باید به یورو صادر شود و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضا برسد.

۲. گردش حساب: منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی به حساب و فقط تعداد تراکنشات مد نظر افسران ویزای این کشور می‌باشد. گردش حساب مورد نیاز برای ویزای لهستان، باید برای ۳ ماه آخر باشد. هیچ معیاری برای گردش حساب وجود ندارد و فقط به تصمیم گیری افسران ویزا بستگی دارد.

۳. تاریخچه سفری: تاریخچه سفری متقاضی ویزای لهستان، تاثیر مهمی در اخذ ویزای این کشور خواهد داشت. تاریخچه سفری متقاضیان به افسران اثبات می‌کند که شما با اهداف توریستی وارد این کشور می‌شوید و پس از مدت زمان سفر، به کشور محل اقامت خود بازمی‌گردید.

۴. ارائه دعوت نامه: دعوتنامه ویزای لهستان می‌تواند از سوی اعضای خانواده، یک دوست و یا یک شرکت ارسال شود. توجه داشته باشید که در متن دعوت‌نامه ویزای لهستان حتما باید مدت زمان اقامت، محل اقامت، رابطه شما با فرد دعوت کننده و زمان سفر شما مشخص شود.

مدارک مورد نیاز ویزای لهستان

مدارک ویزای لهستان باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. در بین مدارک ویزای لهستان، فقط شناسنامه و کارت ملی نیاز به گرفتن تائیدیه از سوی دادگستری و وزارت امور خارجه دارند و سایر مدارک تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نمی‌خواهد.

چک لیست مدارک ویزای لهستان به شرح زیر می‌باشد:

  • پرینت فرم درخواست ویزای لهستان به همراه کد دریافتی
  • دو قطعه عکس ۳,۵ در ۴,۵
  • گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی
  • پرینت برگه وقت سفارت لهستان
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی (به همراه تائیدیه وزارت امورخارجه و دادگستری)
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  • تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • ارائه دعوت نامه (در صورت وجود)

هزینه ویزای لهستان

هزینه درخواست ویزای لهستان در گروه مسافرتی ویزالند، 12 میلیون تومان می‌باشد. این هزینه شامل گرفتن وقت سفارت، پر کردن فرم ویزای شینگن، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل، بیمه مسافرتی و غیره می‌باشد. توجه داشته باشید که پرداخت کلیه هزینه‌های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

وقت سفارت لهستان

وقت سفارت لهستان، توسط خود سفارت این کشور تعیین می‌شود. برای گرفتن وقت سفارت لهستان باید به سایت سفارت این کشور مراجعه کنید، حساب کاربری ایجاد کرده و فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم و ارائه درخواست، یک کد دریافت می‌کنید که به همراه پرینت فرم درخواست ویزا و کد دریافتی باید به سفارت مراجعه کنید. معمولا وقت سفارت لهستان حدودا برای ۷ روز کاری پس از ارائه درخواست در دسترس است. توجه داشته باشید که وقت سفارت لهستان به هیچ عنوان کنسل نمی‌شود. وقت سفارت لهستان مصاحبه دارد و شما به همراه تحویل مدارک و انگشت نگاری باید با افسران ویزای این کشور نیز مصاحبه‌ای داشته باشید.

مدت زمان جوابدهی به ویزای لهستان

حدودا بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از حضور در سفارت لهستان، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که برای دریافت جواب حتما باید شخصا به همراه رسید دریافتی و اصل کارت شناسنایی برای دریافت جواب به سفارت این کشور مراجعه کنید.

انواع ویزای لهستان

با توجه به هدف متقاضی از سفر به لهستان، ویزای این کشور در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کاری از محبوب ویزاهای کشور لهستان است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. ویزای توریستی لهستان

شما با ویزای توریستی لهستان می‌توانید ۹۰ روز در هر ۶ ماه اقامت داشته باشید. تمکن مالی و گردش حساب از شروط اصلی برای اخذ ویزای لهستان می‌باشد. توجه داشته باشید که پس از اتمام مدت زمان اعتبار ویزای توریستی لهستان، حتما باید خاک این کشور را ترک کنید.

۲. ویزای تحصیلی لهستان

برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان، باید از سوی یک مدرسه، دانشگاه و یا موسسه آموزشی دعوتنامه ارائه کنید. در صورت نداشتن دعوتنامه شانسی برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان ندارید. در صورتی که تمایل داشته باشید که پس از زمان تحصیل در لهستان اقامت داشته باشید، باید درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه کنید که ممکن است با این درخواست موافقت نشود.

۳. ویزای کاری لهستان

در صورت نیاز به نیروی کار ماهر خارجی، دولت لهستان اقدام به صدور ویزای کاری این کشور می‌کند. برای دریافت ویزای کاری لهستان حتما باید از سوی یک کارفرما، شرکت و یا موسسه دعوتنامه ارائه کنید. توجه داشته باشید که پس از اتمام مدت زمان اعتبار ویزای کاری لهستان باید این کشور را ترک کنید.

ریجکت ویزای لهستان

دلایل ریجکت ویزای لهستان، دقیقا مشابه دلایل ریجکت ویزای دیگر کشورهای حوزه شینگن است.

رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای لهستان به ترتیب زیر می‌باشد:

  • سابقه کیفری در حال و یا گذشته
  • عدم توانایی در متقاعد کردن افسر ویزا از هدف سفر به لهستان
  • عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت در لهستان
  • ارائه گذرنامه‌های نامعتبر و یا غیرواقعی
  • ارائه مدارک نامعتبر و یا غیرواقعی

رفع ریجکت ویزای لهستان

رفع ریجکت ویزای لهستان وجود ندارد. شما تا ۶ ماه پس از ریجکتی مجاز به ارائه درخواست مجدد نمی‌باشید و پس از ۶ ماه با رفع نواقص پرونده‌تان، دوباره باید درخواست خود را ارسال کنید.

اعتراض به رد شدن ویزای لهستان

برای اعتراض به ریجکت ویزای لهستان، یک نامه اعتراضی به زبان انگلیسی بنویسید و در آن با ارائه اسناد و مدارک به افسران ویزای این کشور اثبات کنید که به اشتباه ریجکت شده‌اید. نامه اعتراض به ریجکت ویزای لهستان را به صورت دستی به سفارت این کشور تحویل دهید.

سفارت لهستان در ایران

سفارت لهستان در ایران در آدرس تهران، بزرگراه حقانی، بلوار آفریقا (نلسون ماندلا)، خیابان پیروز، پلاک ۲ واقع شده است. برای دریافت جواب ویزای لهستان و مصاحبه با افسران ویزای این کشور، باید در روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در سفارت حضور داشته باشید.