با توجه به افزایش درخواست ویزای شینگن از سوی متقاضیان، شاهد تبلیغات برخی از آژانس ها و کارگزاران مبنی بر ارائه ویزای شینگن فوری خواهیم بود. برخی از متقاضیان، می‌خواهند که ویزای شینگن خود را در کمترین زمان ممکن بگیرند و زمان اخذ ویزای خود را کاهش دهند. در مطلب قصد داریم اطلاعات کامل تری در مورد ویزای شینگن فوری به شما ارائه کنیم.

  • اما دلیل این همه تاکید بر گرفتن ویزای شینگن فوری چیست؟
  • آیا روند صدور این ویزاها با ویزاهای معمولی متفاوت است؟
  • چرا شرکت‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند ویزاهای شینگن را سریع تر بگیرند؟

با ما همراه باشید تا به ابهامات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

ویزای شینگن فوری چیست؟

قبل از هر چیزی، ویزای شینگن فوری وجود خارجی ندارد و در واقع مدل خاصی از ویزا نیست؛ بلکه ترفندی از طرف شرکت‌های واسطه برای گرفتن ویزا در سریعترین زمان ممکن است. در حقیقت ویزای شینگن فوری نشان می‌دهد که یک شرکت می‌توانند روند صدور ویزا را به نسبت به حالت عادی آن سریع ‌تر کند. این موضوع را با یک پروژه ساخت و ساز مقایسه می‌کنیم.

اگر شما و دوستتان بخواهید یک ساختمان بسازید. تصمیم بر این است که شما شخصا اقدام کنید و دوستتان از یک شرکت پیمانکاری کمک بگیرد. طبیعتا شرکت‌های پیمانکاری با فروشنده مواد اولیه و با قلق‌های ساخت و ساز آشنایی دارد و پروژه دوست شما را در زمانی بسیار کوتاه ‌تر از حالت معمول تحویل می‌دهد اما شما تا بخواهید با روال انجام کار آشنا شوید و با مشکلات آن بجنگید، مطمئنا زمان زیادی از دست خواهید داد.
از لحاظ هزینه بخواهیم مقایسه کنیم، اگر چه گرفتن ویزای شینگن فوری هزینه بر است اما در نظر گرفتن زمان از دست رفته و همچنین هزینه‌های شخصی رفت و آمد، احتمالا ما را به این نتیجه می رساند که از همان شرکت ها کمک بگیریم.

 از ۳ ماه قبل برای ترجمه مدارک اقدام کنید

این یک روال کاملا عادی و معمولی در گرفتن ویزا برای کشورهای اروپایی است. شما چه بخواهید به کشورهای شینگن سفر کنید و چه کشورهای غیر از عضو شینگن را انتخاب کنید، به مدارکی مانند فرم درخواست ویزا، هدف سفر به کشور مورد نظر، اصل مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کپی آن‌ها، رزرو بلیط هواپیما و شناسنامه فرزند در صورت داشتن، نیاز دارید. حال ممکن است کشور مقصد شما از شما بخواهد که مدارک را ترجمه کنید یا آن‌ها را به همان شکل فارسی تحویل دهید. اما برای تسریع در صدور ویزای شینگن فوری توصیه ما این است که مدارک را به طور کامل ترجمه و آماده کنید.

سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن چیست؟

چند هفته قبل از سفر برای گرفتن ویزا اقدام کنید

درخواست برای گرفتن ویزا و صدور آن یک فرایند زمان‌ بر است و هیچ وقت آن را با صدور مدارک معمولی مقایسه نکنید. حتی ممکن است در لحظه اقدام شما برای سفر، از لحاظ سیاسی تنش‌هایی به وجود آمده باشد که صدور ویزا را با مشکل مواجه کند. اینجاست که مسئله زمان اهمیت پیدا می‌کند و اگر شما اقدام مناسبی نکرده باشید، مطمئنا پشیمان خواهید شد.
بنابراین به افراد درخواست ‌دهنده ویزای شینگن گفته می‌شود که از چند هفته قبل از سفر به کنسولگری و سفارت کشور مقصد مراجعه و درخواست ویزا کنند. هرچه عکس‌العمل شما در این مرحله مناسب ‌تر باشد، شانس شما برای گرفتن ویزای شینگن فوری افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، یکی از قوانین رایج در صدور این ویزاها این است که پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. این یعنی اگر شما از این قوانین آشنایی نداشته باشید، روند صدور ویزای شما با تأخیر مواجه می‌شود و دچار مشکلات بزرگ ‌تری می‌شوید.

با انواع ویزای شینگن و شرایط آن‌ها آشنایی داشته باشید

 هیچ چیزی و هیچ بحثی به اندازه صحبت در مورد انواع ویزای شینگن و شرایط آن‌ها تکراری نیست. تقریبا همه ما می‌دانیم که شرایط استفاده از این ویزاها به چه صورتی است و قوانین مربوط به شینگن نوع A و شینگن نوع B به چه صورت است. اما در هر صورت این حقیقتی است که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید و باید بدانید که در هر مرحله دقیقا چه کاری انجام می‌دهید.
شما ممکن است به کشور یونان سفر کنید و دوست داشته باشید که بخواهید از شرایط ویزای شینگن برای سفر به سایر کشورها بهره ببرید. بنابراین آشنایی شما با قوانین این ویزاها و نحوه صدور آن‌ها کمک می‌کند که به شکل دقیق و مناسب اقدام کنید و کمترین زمان ممکن را از دست بدهید.

 به سراغ یک شرکت معتبر بروید

این یکی از مواردی است که احتمالا بسیاری از شما بابت اشاره به این مورد به ما خرده بگیرید. اما نباید فراموش نکنید که شرکت‌ های واسطه در گرفتن ویزای شینگن فوری نقش مهمی دارند و در حقیقت فوریت در صدور این ویزاها به توانایی آن‌ها در این مورد بستگی دارد. اگرچه تبلیغات اینترنتی و تبلیغات محیطی برای صدور چنین ویزاهایی بسیار زیاد است و تشخیص معتبر بودن آن‌ها خیلی سخت است اما گاهی با توجه به تجربه شرکت‌ها و دخالت آن ها در این موارد می‌توانید در موردشان قضاوت کنید.
توجه به سابقه شرکت، دارا بودن مجوزهای الکترونیکی و قانونی برای انجام فعالیت، فعالیت ‌های مشخص و به دور از هر گونه کار مخفیانه و داشتن شماره‌های تماس مشخص و تعیین شده از ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای سنجش اعتبار یک شرکت از آن‌ها استفاده کنید.

 همه افراد به یک چشم دیده نمی‌شوند

این یک روال کاملا عادی و معمولی در صدور ویزا به صورت معمولی و شینگن است و کشورهای مختلف بین افراد مختلف شرایط متفاوتی در نظر می‌گیرند. هیچ وقت فکر نکنید که صدور ویزا برای یک فرد ۳۵ ساله با صدور ویزا برای یک کودک چهار ساله مشابه است. طبق قوانین ویزای شینگن، هزینه اخذ ویزای شینگن برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است و معمولا برای افراد بالای ۸۰ سال نیز هزینه‌ای گرفته نمی‌شود. همچنین قیمت ویزا برای محدوده‌های سنی مختلف با یکدیگر متفاوت است که با توجه به زمان سفر شما باید این قیمت‌ها را از سفارت بپرسید.
در این مطلب تلاش کردیم که در مورد ویزای شینگن فوری و نحوه گرفتن آن اطلاعاتی کامل و راهکارهایی مناسب به شما ارائه دهیم اما اگر هنوز هم در این زمینه ابهام دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.